JÁTÉKRA FEL!

Szabó Lídia

„Valahol a nagyvilágban létezik egy szuperhős, senki nem tudja, mikor és hol kapta szupererejét, senki nem tudja, honnan jött, de egy biztos: jó, hogy létezik! A neve Happyman. Szupererejét lehet, hogy kitaláljátok a neve alapján, de legalábbis sejtitek, mi lehet az: boldogságot tud hozni az emberek életébe. Hogy hogyan? Csak rá kell kacsintania valakire és az illető máris boldognak érzi magát. Ám mint minden szuperhős, ő is sérülékeny: senki nem láthatja meg, hogy kacsint, mert ha összesen három ember rájön, hogy ki ő, odavész a szuperereje. Nagyon óvatosnak kell lennie! Szeretném, ha ma itt lenne köztünk Happyman és minél többünk számára elhozná a boldogságot. Alig várom! Játsszunk egyet! Mindenkinek osztok egy kártyalapot, aki a piros hetest húzza, ő lesz Happyman. El ne árulja a kilétét a többieknek semmilyen módon! Ha készen álltok, csináljunk egy próbajátékot. Üljünk le körbe és folyamatosan keressétek egymás tekintetét. Felváltva nézzétek a többiek szemeit. Az nem baj, ha a játékostársad éppen nem a Te szemedbe néz. Happyman feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire Happyman rákacsintott az megkapja a hőn áhított boldogságot és nem játszik tovább, kiesik a további játékból. A cél, hogy Happyman nyerjen és minél több mindenkinek boldogságot hozhasson. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de csak akkor árulhatja el, hogy kire gyanakszik, ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). A játék négy játékosig folytatódik, hiszen ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna, így a kacsintó, vagyis Happyman nyert. Ha lefülelik, akkor a többiek nyernek. Variáció: Sadman gonosz szuperhős és akire titokban rákacsint, szomorú lesz. Ha legalább hárman észreveszik és azonosítják, elveszíti szupererejét. A cél ekkor az, hogy lefüleljék.”

Szabó Lídia
Célcsoport: 14-18 évesek