JÁTÉKRA FEL!

Szabó Katalin Gabriella: Babzsákos szoborjáték

  1. A játék neve, címe: Babzsákos szoborjáték
  2. A játék pedagógiai célja: Segítőkészség fejlesztése. Egyensúlyfejlesztő gyakorlat. A csoport felfrissítésére, szórakoztatásra is kiváló játék.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét, hogy a padok közelsége miatt figyeljenek épségükre, esetleg a terem átrendezhető.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: babzsák
  12. Technikai igény: Annyi babzsák szükséges, ahány játékos van.
  13. Az előkészítés feladatai: Babzsákok kiosztása, ha szükséges padok átrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A babzsákokat a résztvevők is előkészíthetik, kioszthatják.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az osztály nagyon szeretni az irány és szoborjátékot, ezt továbbgondolva alkalmazzuk a babzsákos szoborjátékot A szabályok fokozatos ismertetése feladatonként.
  17. A játék menete, játékszabályok: a, Babzsákkal ráhangolódunk a játékra. A gyerekek a szék mögött állnak. Szabadon feldobják, elkapják, egyik kézből a másikba. Majd a bal kezet hátra téve csak a jobb kézfejről a tenyérbe és vissza dobják, majd kézcsere. b, Fejtetőre helyezve a babzsákot irányokat mond a játékvezető, a játékosok abba az irányba fordulnak. Az irányok megnevezése egyre gyorsabb. Aki téveszt (rossz irányba fordul) vagy leesik a babzsák leül. A nyerteseknek taps jár. c, A játékosok fejükön a babzsákkal egyensúlyozva elindulnak a teremben. A babzsákot nem foghatják meg. Ha leesik a babzsák, a játékos szoborrá változik. Csak akkor folytathatja a játékot, ha egy másik játékos leguggol és felvéve a babzsákját a kezébe adja. Miután a játékos visszatette a babzsákot a fejére, újra sétálgat és akár másokon is segíthet.
  18. A játék lezárása: A végén mindenki a helyére sétál. Nincs győztes és vesztes. Mindenki tanul, tapasztalatot szerez
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kiknek nem esett le a babzsák? Ki volt az, akinek leesett, de volt segítsége és visszatehette? Kik voltak azok, akik segítettek másokon? Olyan eset volt-e, akinek akkor esett le a babzsák a fejéről, amikor másokon segített? Élmények meghallgatása, konklúzió levonása. Dicséret.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól megy ez a játék, továbbfejleszthetjük azzal, hogy a játékvezető időnként (hol gyakrabban, hol ritkábban) tapsol, és erre a játékosok leguggolnak, felállnak és mennek tovább. Így nehezebb egyensúlyozni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felhívja a figyelmet, hogy szándékosan mást meglökni, babzsákot ledobni nem sportszerű! Tapssal jelzi a feladatváltást. A segítségnyújtás fontosságára irányítja a figyelmet.
  22. Egyéb/megjegyzés: Jó hangulatú ügyességi játék. A gyerekek számára is érzékelhető a fejlődésük, hogy egyre ügyesebbek a játékban. Ezzel a játékkal szinte bármikor feldobható a hangulat, felfrissíti a csoportot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Katalin Gabriella