„Célcsoport: Fogyatékkal élő (halmozottan sérült: értelmi sérült, + egyéb fogyatékosság – hallássérült, autzizmus spetrumzavarral élő, mozgássérült stb.) készségfejlesztő iskolások, (14-20 év) Foglalkozás:állatasszisztált terápia (kutyaterápia – saját kutyával) Fogalmak tisztázása: juhászkutya (terelő kutya); juh, nyáj, akol, mi a feladata a terelő kutyának. Kutya feladata: kosárban a kártyák (kutya képe, juhok képe), odaviszi a gyerekekhez, húznak a kosárból Keretmese, játék: Este van. A juhok is aludni mennek, segíteni kell beterelni őket az akolba. Gyerekek húznak a kártyákból, nem mondhatják el, hogy ki, mit húzott. A kutyának kacsintani kell valamelyik juhra, úgy hogy a többi ne vegye észre. Akit lekacsintott, kis idő múlva azt mondja: „Megyek aludni”. Ha hárman észreveszik, hogy ki a kutya, egyszerre, számolásra rámutatnak a „gyanús játékosra”. Ha eltalálják mind a hárman, új játék következik. Ha csak ketten találták el, folytatódik a játék.”
Szabó Katalin
Célcsoport: >15