JÁTÉKRA FEL!

Szabó- Földi Ágnes: Ketyeg a bomba

A játék neve, címe: Ketyeg a bomba

A játék pedagógiai célja: Gyors reagáló képességek fejlesztése. Kudarctűrés fejlesztése(ha már kiesősen játsszuk). Hallásfejlesztés (Ha zenére vagy hangszerekkel játsszuk- ha elhallgat a zene akkor robban a bomba)

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő játéktér kialakítása, felhívni a figyelmet,hogy a szükséges játékeszközt ne dobják el.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: 1db kis méretű labda. ( Bármilyen tárgy választható pl. babzsák, krumpli, vizibomba…)

Technikai igény: Médialejátszó ( Ha van rá lehetőség hangszerek).

Az előkészítés feladatai: Terem átrendezése a gyermekek bevonásával. Eszközök elhelyezése ( médialejátszó, labda…)

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzetesen a terem átrendezése után kicsit megmozgatom a gyermekeket pl. labdafogót választottam. Azt tapasztaltam a csoportnál, hogy jobban tudnak koncentrálni, ha előzetesen egy kicsit átmozgatom őket.

A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabály ismertetése mesébe szőve (kerettörténet).

A játék menete, játékszabályok:A gyermekek arccal befelé körbe állnak. Labdát (babzsákot) adogatnak kézről kézre, egy irányba. Mindenki sietve továbbítja a labdát, mert akinél éppen a labda abban a pillanatban van, amikor a játékvezető tapsol, az kiesik a játékból. Akinél nem robban a bomba az a győztes. A labdát nem szabad dobni, csak kézből kézbe adni, és mindenkinek el kell fogadnia a szomszédjától, ha ő következik. A játékvezető mindig más időben tapsol, hogy a játékosok ne tudjanak számítani a jeladásra.

A játék lezárása: A játék több körön keresztül folytatódik, a végén már kiesősen játszottuk. Így aki kiesett leguggolt, ezután visszavezetés/visszatérés a csoport mindennapi életébe.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyermekek értékelését a pozitívumok kiemelésére építettem, fontosnak tartom a fejlesztő értékelést. Elismerem a gyermekek erőfeszítését, próbálkozásait az esetleges sikertelenség esetén is, ilyenkor segítségadással, bátorítással támogattam őket. A helyes viselkedés, feladatmegoldás értékelésére árnyaltan alkalmaztam a verbális és nonverbális visszajelzéseket, pl. mosoly, ölelés, simogatás, szóbeli elismerés.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha módunkban van hangszert vagy médialejátszót használni, akkor olyan változatban is játszhatunk, hogy amíg a zene szól, a labda megy körbe, és ha eláll a zene, kiesik egy játékos. Ha sokan játszanak, két labdát is adhatunk körbe. Nyáron vízibombával is játszható.

A játékvezető speciális feladatai: Amikor már jól megy a játék, versenyhelyzet kialakítása, kudarctűrés fejlesztése.

Egyéb/megjegyzés: Együttműködési képességeket jól fejleszti ez a játék. Csapat/csoport építő.

A játékot lejegyezte: Szabó- Földi Ágnes