JÁTÉKRA FEL!

Szabó Etelka: Brumi mackó gazdát keres

  1. A játék neve, címe: Brumi mackó gazdát keres
  2. A játék pedagógiai célja: Rövidtávú célom: Két óvodai csoport tagjainak összeismertetése, jeleik ( később neveik, életkoruk, színek), gyakorlása, megtanulása. Hosszútávú célom: csoporton kívüli barátságok kialakulása, együttjátszás beindítása, segítése, másik csoportba járó gyerekek megismerése, figyelem, fegyelem, érzelmek, gondolkodás, beszéd, fejlesztése, gyors reagálási képesség, társas kapcsolatok kezdeményezése, csapatépítés
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: felhívom a figyelmüket arra, hogy a taps és a jel egyidejű elhangzásakor a futás alkalmával vigyázzanak egymás testi épségére! Ne lökdösődjenek!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Plüss mackó, színes kendő
  12. Technikai igény: A játéknak semmilyen technikai igénye nincs!
  13. Az előkészítés feladatai: A pálya ellenőrzése, teljes letisztítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy foglalkozáson a gyerekekkel közösen készítünk táblácskát, amire mindenki a jelét rárajzolja. Szép színes, és jól látható legyen. A táblácskákat a ruhájukra rögzítjük. jelen esetben öntapadós!
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Motiváció: ki játszik ilyet….? című játék! Egy plüss mackó, ami le van takarva. Tapintható tulajdonságok felsorolásával meg kell nevezni az elrejtett tárgyat! Keretmese elmondása! Keretmese: Kirándulni voltam az erdőben és a fűben megbújva találtam egy kis macit, akit elveszített a gazdája. Nagyon szomorú volt és megkért, hogy keressek neki új gazdit, aki gondját viselné, szeretgetné és vigyázna rá.
  17. A játék menete, játékszabályok: Szervezési feladatok: Kimegyünk a helyszínre és a területet hosszában két térfélre osztjuk a színes kendők segítségével. A gyerekeket felsorakoztatom a két térfélen. Az egyik térfélen a „maci” csoport, a másik térfélen a „süni” csoport tagjai sorakoznak fel. Bemutatom Brumi macit Játékleírás: Úgy fogunk gazdi keresni a macinak, hogy leteszem Őt a színes sálra középre, és amikor tapsolok egyet, kimondok egy jelet, akkor mindkét oldalról, aki a jelét hallja, odaszalad és megpróbálja elsőként felkapni, megölelni a macit. Akinek elsőként sikerül, az lesz az új gazdi. A következő játékban a győztes, az „új gazdi” teszi le a kötélre a macit és Ő mondhat egy jelet.
  18. A játék lezárása: A játékot figyelve akkor vetek véget, amikor már látom, hogy lankad a figyelmük, vagy elfáradnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék folyamán mindvégig dicsérem buzdítom Őket. A végén megköszönöm, hogy nagyon gondos medve mamák voltak és közben észrevétlenül tanulták meg egymás jelét, nevét, stb…!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék továbbfejlesztésében, ha már a jeleket jól ismerik, akkor lehet mondani a neveket, és ha az is jól megy, akkor egy nehezebb fokozatba emelve a játékot lehet mondani a gyerekek életkorának megfelelő számot, esetleg két jelet, két nevet…..stb. Ez már bonyolultabb és egyszerre, több játékost is bekapcsol a feladatba. Gyakorolhatjuk ezzel a játékkal a színeket is. /pl: akin piros harisnya van…stb./
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok ismertetése a gyerekek értelmi szintjének megfelelő kifejezésekkel, egyszerűen történjen. Érdemes egy-két próbajátékot játszani, hogy mindenkinek egyértelműek legyenek a szabályok. Élvezetes legyen számukra, kudarcélményük ne legyen. Boldog, önfeledt játék fejleszti pozitívan a személyiségüket.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon kedvelik a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Etelka