JÁTÉKRA FEL!

Szabó-Darida Ágnes: Titkosügynökök

  1. A játék neve, címe: Titkosügynökök
  2. A játék pedagógiai célja: A játékosok megmozgatása és felfrissítése egyhelyben végzett feladatok után. Egymásra való odafigyelés, szemkontaktus gyakorlása, gátlásosság feloldása. Figyelemfejlesztés.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktér akadálymentesítése (padok félrehúzása, táskák elpakolása). Felhívni a játékosok figyelmét, hogy séta közben figyeljenek egymásra, ne ütközzenek össze. Az ülő játékosok húzzák be a lábukat, nehogy a sétálók elbotoljanak benne.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: Annyi szék, amennyi játékos van, de enélkül is megoldható
  13. Az előkészítés feladatai: Szabad játékteret kell biztosítani (pl. padok elhúzásával), vagy a szabadban kijelölni egy adott terültet. Ha vannak székek, a játéktér szélén sorba kell rakni azokat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játéktér berendezésében segíthetnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosokat leültetem vagy körbeállítom a szabályismertetéshez. Gyakoroljuk a kacsintást.
  17. A játék menete, játékszabályok: Választok a játékosok közül egy nyomozót (10 fő felett kettőt), akit kiküldök a teremből, vagy megkérem, hogy menjen messzebb kicsit és forduljon el. A többi játékos közül kijelölök egy titkosügynököt, akinek az a küldetése, hogy beszervezzen maga helyett valaki mást ügynöknek. Úgy tud valakit beszervezni, ha rákacsint. Behívom a nyomozót, és a játékosok elkezdenek szabadon sétálni a játéktérben. Ha teljesítette a küldetését a titkosügynök, tehát kacsintással beszervezett maga helyett valaki mást, akkor ő leül, vagy félreáll, és innentől az új titkosügynöknek kell beszerveznie valakit. Csak az aktuális titkosügynök kacsinthat valakire, a többi játékos nem.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg mindenki titkosügynökké nem válik, tehát az utolsó játékos és a nyomozó kivételével mindenki leült. Ekkor az ügynökök nyernek. A nyomozó nyer, ha rájön játék közben, ki az aktuális titkosügynök, és lefüleli, tehát rámutat vagy megnevezi. (Két nyomozó esetén elég, ha az egyikük lefüleli az ügynököt.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az ügyesen játszó nyomozó vagy ügynökök megdicsérése. Megbeszéljük, milyen viselkedéssel árulja el magát könnyen az ügynök, vagy milyen a jó nyomozó.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több titkosügynököt is ki lehet jelölni (2-4), de úgy, hogy ne tudjanak egymásról (becsukják a szemüket, és megérintem, aki ügynök lesz, vagy cédulán kihúzzák a szerepüket). Ekkor már nem a beszervezés a feladatuk, hanem, hogy egymást megtalálják. Onnan tudják, hogy a másik is ügynök, hogy visszakacsint rájuk. Ha megtalálták egymást, ők nyernek, ha lefülelik valamelyiküket, a nyomozó nyer. Nehezítés, ha mindenki cédulán húzza ki a szerepét, tehát nem tudják az ügynökök, hogy ki (vagy kik) a nyomozó(k).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ellenőrizni a szabályok betartását, folyamatosan figyelni a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: A fiatalabb korosztály nagyon izgalmasnak és viccesnek találja a játékot és mindenki szeretné mindegyik szerepkört kipróbálni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó-Darida Ágnes