JÁTÉKRA FEL!

Szabó Csilla: Kakukk

A játék neve, címe: Kakukk

A játék pedagógiai célja: logikus gondolkodás, szociális készség fejlesztése,

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A székeket egymástól megfelelő távolságra kell elhelyezni a balesetveszély elkerülése érdekében.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Technikai igény: székek

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehet gyűjteni képeket állatokról, akár csoportmunkában is.

A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek esetében előzetesen állatok neveinek , képeinek csoportosítása, háziállat/vadállat.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körbeülnek, egy játékos háttal áll a körön kívül, vagy kimegy a teremből. Mindenki választ magának egy állatnevet, kivéve egy játékost, aki a „kakukk” lesz. Őt a játékvezető jelöli ki. Amikor mindenki választott, a kiküldött játékos bejön, és mindenkit megkérdez egyesével: „Ki vagy te?” Mindenki válaszol az általa választott állatnévvel, pl. én vagyok a zsiráf. Amikor a kakukkot megtalálja, akkor mindenki gyorsan feláll és helyet cserél, de úgy, hogy a szomszéd székre nem lehet átcsúszni. Akinek nem marad szék, ő fog kimenni. Ezt úgy is lehet, hogy akinek nem jut szék, az kiesik. Én ezt a játékot németül szoktam játszani németórán.

A játék lezárása: Akkor lesz vége, amikor minden játékos volt kakukk.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem, hogy érezték magukat.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet idegen nyelven játszani, nyelvgyakorlás céljából.

A játékot lejegyezte: Szabó Csilla