JÁTÉKRA FEL!

Szabó Amanda: Tic tac toe

  1. A játék neve, címe: Tic tac toe
  2. A játék pedagógiai célja: A tevékenység fő célja az aktív mozgás. Fontos, hogy a játékeredmény is előtérbe kerül, fontos motiváló tényező a győzelem elérése, így megjelenik a versenyzés.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy a futásnál figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 9 hullahopp karika, 4-4 két színű mez
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Be kell rendezni a helyszínt, hogy ott futva biztonságosan tudjanak játszani. A terem végére letesszük a 9 hullahopp karikát 3*3-as alakzatban.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a résztvevők alakítsanak 2 csoportot, illetve segíthetnek a teremrendezésben is.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játszhatunk egy csoportalakító (pl. Keverem, kavarom) játékot, majd elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csoport különböző színű mezekkel játszik. A 3×3 mezőhöz futva felváltva teszik le a csapatok tagjai a mezüket, bármelyik még szabad karikába. Ha a két csapat egyszerre helyezi el a mezét ugyanabba a karikába, akkor mindkét játékosnak másik szabad mezőt kell választania. Az a csapat nyer, akinek sikerül egy vonalban 3 jelet elhelyeznie, vízszintes, függőleges vagy átlós irányban.
  18. A játék lezárása: Megegyezés szerint 3-5 nyertes játék után fejezzük be a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérni a játékosokat, megköszönni a részvételt. Meg lehet tőlük kérdezni, hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: • Bővíthetjük a játékteret minden oldalról 1-1 karikával (4*4-es mező) • Minden karikába rakható 3 mez is egyszerre. Az a csapat nyer, akinek sikerül 3 saját mezt vagy egy karikában, vagy egy vonalban vízszintesen, függőlegesen vagy átlós irányban elhelyeznie. • Egyszerre játszik 4 csapat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Amanda