JÁTÉKRA FEL!

Svecz Edvárd: Szín-ház

  1. A játék neve, címe: Szín-ház
  2. A játék pedagógiai célja: Absztrakt gondolkodás,téri orientáció fejlesztése.Figyelem,reakciós idő, gyorsaság fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egyenletes,minél kevésbé csúszós talaj kijelölése.Figyelem felhívása egymás testi épségének megóvása érdekében.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 8-8-8-8 különböző színű bója vagy jelzőtrikó,vagy csak 2-2-2-2 különböző színű jelzőtrikóval jelöljük az adott ház színét. 8db magas bója.
  12. Technikai igény: Kényelmes,gyors megindulásokra,helyváltoztatásokra alkalmas cipő a résztvevők részéről.
  13. Az előkészítés feladatai: Felépíteni a 8 kis szín-házat és a két gyülekező területet.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek építeni,felrakni a házakat,gyülekező területeket
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Felállnak a résztvevők két csoportban a két gyülekező területre.Játékszabály ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékot játszhatjuk egyéni és páros pontszerzési céllal,vagy kieséses rendszerrel végső győztes(ek) eléréséig.Én a vidám,lazább hangulatot biztosító pontszerzést ajánlom,aminek a végén nem győztest hirdetünk,csak örülünk a pontoknak,a sikeres befutásoknak.Esetleg annyi szem cukorkát vagy mogyorót vagy bármi apróságot adunk a játékosoknak,ahány pontot gyűjtöttek. Láthattok két gyülekező helyet,forgalmas teret és mindkét oldalon 4-4 kis színes házikót,vagyis a szín-házakat. Az emberek szeretnek színházba járni.Most kicsit ti magatok lesztek az előadók,méghozzá úgy,hogy színt visztek az életbe az amúgy sokrétű világból,vagy ha úgy tetszik,színre léptek.A színes házak között kijelölt gyülekező területen mozgolódik a szín-házba vágyó tömeg a játékvezető által közölt mozgásformában.Például : mozogj úgy,mint egy hal,elefánt,csecsemő,koncerten tomboló,táncos,valamilyen sportoló stb. A játékvezető egyszer csak bemond egy tárgyat,élőlényt,fogalmat,jelenséget,cselekvést,amivel egy vagy akár több bizonyos színre utal.Például : tenger(kék),a farkas megette a mesében(piros),esik a hó(fehér),éretlen gyümölcs(zöld), magyar zászló(piros-fehér-zöld) stb. A játékosok igyekeznek abba a színű házba,amihez kötötték a játékvezetőtől hallott információt. Az első három fő,aki jó helyre,megfelelő szín-házba érkezett,az kap 1 pontot. Menet közben a két csoport többször helyet cserél,a másik oldalon más sorrendben lévő színes házakba való bejutás reményében.
  18. A játék lezárása: Megköszönjük a játékot,megkérve a résztvevőket,hogy segítsenek immár lelépni a színről,azaz elpakolni a kellékeket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a szabályok betartásáért,az óvatos,de élvezetes,sportszerű játék megvalósításáért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. A játékot játszhatjuk kieséses formában is,végső győztest hirdetve. 2. Játszhatjuk úgy is,hogy nem az első 3 befutó kap pontot,hanem az utolsó 2 kivételével mindenki. 3. A játék során párokban is mozgathatjuk a résztvevőket,és együtt kell dönteniük a megfelelő szín-házba jutásról. 4. A játékvezető bemondott információjára illő szín helyett csak az ellentétes,szemközti vagy esetleg a mellette lévő szomszédos házba,házakba lehet menni. 5. A játékvezető nem bemond valamit a szín eltalálásához,hanem magasba emel egy,valamelyik ház színével megegyező jelzőtrikót,és vagy abba a házba kell menni,vagy a felemelt színen kívül bármelyik másikba,vagy a felemelt színűvel szemben lévő házba,esetleg azzal szomszédos házakba.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan változtathat,nehezíthet a játékszabályokon,de ennek mértékét a csoport képességeit figyelembe véve határozza meg.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Svecz Edvárd