- A játék neve, címe: Vándorkarika
- A játék pedagógiai célja: koordinációs készségek fejlesztése, kooperatív képesség fejlesztése
- A játék jellege: Együttműködési
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: cipőfűzők beköttetése a játék elején
- Résztvevők száma: 15-20
- Résztvevők életkora: 7+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: A játék bárhol játszható
- Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
- Kellékigény: 2-2 db hulahoppkarika
- Technikai igény:
- Az előkészítés feladatai: a karikák előkészítése
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: közös előkészítés
- A játék megnyitása, nyitánya: A játékot testnevelés órák végén szoktuk játszani. A tanulók egyik kedvenc játéka ez. Először elmondjuk a játék szabályát, megmutatjuk a lehetőségeket és utána alakítunk ki két kört az osztályban. A köröket tetszőlegesen kijelölhetjük, pl. fiúk és lányok csapata.
- A játék menete, játékszabályok: A tanulók kézfogással kört alakítanak.Az egyik kézfogás két hulahoppkarikán keresztül történik.A karikákat ellenkező irányba indítjuk. a kézfogást nem szabad elengedni.Célunk a két karika mielőbbi találkozása.
- A játék lezárása: A játék a két karika találkozásánál ér véget. Mivel nagyon szeretik a tanulók, ellenkező irányba újraindíthatjuk a karikákat.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén értékelem a munkájukat, megbeszéljük az esetleges szabálytalanságokat és az ügyes tanulóknak piros pontot ajánlok fel.
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A tanulók közül minden második diák kifelé fordul, így nehezebbé válik a karika továbbítása.
- A játékvezető speciális feladatai: A tanulók a kézfogást nem engedhetik el a játék végéig, a kezükkel nem segíthetik a karika továbbhaladását.
- Egyéb/megjegyzés: Az ilyen jellegű ügyességi játékok nagyon jó közösségfejlesztő szerepet töltenek be iskolai munkám során.
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: Süvegné Csalava Orsolya