JÁTÉKRA FEL!

Stumphauser Ildikó: Flipper

  1. A játék neve, címe: Flipper
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők reakcióképességének, és figyelmének fejlesztése..
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: két labda
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Nem kell előkészület. (Az esetleges akadályokat el kell távolítani a játéktérről.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges bevonni őket. (Az esetleges akadályok eltávolításában segíthetnek.)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok arccal befelé körben állnak, terpesztett lábuk éri egymást. Jó nagy terpeszt kell csinálni. Két labdát indítunk szemben lévő oldalról. Akiknek gurították vagy akik elcsípték a labdát, igyekeznek valakinek a lába között kigurítani. A játékosok lehajolva védenek, kézzel ütik el a labdát, vagy meg is foghatják, de akkor is tovább kell gurítani. Ha a labda valamelyik játékos lába között kimegy, az kiáll. A többiek zárják a kört. A kieső játékos hozza vissza a labdát. A labdát a szomszéd lába között is ki lehet gurítani. A játék során ügyeljenek rá, hogy a két labda ne ütközzön össze. Két labdát egy időben ugyanannak a játékosnak nem továbbíthatnak, ha mégis, a labdákat a gurítók visszakapják és újra továbbítják. Ha a játékosok száma ötre csökken, már csak egy labdával játszanak.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha csak egy résztvevő marad. Ő lesz a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játéknak akkor van vége, ha csak egy résztvevő marad. Ő lesz a győztes.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kieső játékos helyét üresen hagyjuk, nem zárjuk a kört. Aki üres helyen gurít ki, szintén kiáll, üresen hagyva a helyét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a szabályok betartását. A labdát csak gurítani szabad.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szívesen játsszák ezt a játékot a szabadidőben az udvaron is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Stumphauser Ildikó