JÁTÉKRA FEL!

Strupka Zoltán: Érintsd meg!

  1. A játék neve, címe: Érintsd meg!
  2. A játék pedagógiai célja: A tanulók életkori sajátosságukból adódik, hogy tartózkodnak az ellenkező nemű társsal való testi kontaktustól pl. a kézfogástól. A játék célja az ezzel kapcsolatos gátlások megszüntetése táncórán, valamint a jobb és bal oldalak, irányok rögzítése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: figyelem felhívása a veszélyekre, hirtelen mozdulatok kerülésére
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs / labda / kendő stb.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: terem ellenőrzése, gyerekek balesetvédelmi oktatása (lánc, karkötő, fülbevaló, sál, rágógumi stb.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: utasítás alapján ők készülnek elő a játékhoz (kézmosás, cipőváltás, balesetvédelmi szabályok betartása pl. nyaklánc, fülbevaló levétele stb.)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: kör alkotás, egymás mellé nem állhat azonos nemű tanuló, keretmese, ha szükséges
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak, egymás mellett nem állhatnak azonos nemű tanulók. Utasításra meg kell érinteni a mellettük álló társukat, az utasításnak megfelelő módon. Pl. „a bal oldaladon álló társad jobb fülét a bal kezeddel”
  18. A játék lezárása: a játék addig tart, ameddig a gyerekek fel nem oldódnak, de maximum 6-8 percig, hogy nem váljon „kötelező feladattá”
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: a játék után táncos feladatot kapnak, mely során párokat alkotnak és meg kell érinteniük egymást. A játék során kialakult oldottságot kell továbbvinni, hogy a gátlások oldott állapotban maradjanak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: ennél a játéknál, ha túlságosan erősek a gátlások, használhatunk eszközként pl. kislabdát. Így nem közvetlen kell megérinteniük egymást. Pl. „a labdával érintsd meg a balra melletted álló jobb bokáját. A játék rendszeres alkalmazása során idővel a labdát hagyjuk el. Fontos, hogy játék közben ne a labda váljon „főszereplővé”, hanem a szituációk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: játékvezetés közben ügyelni kell arra, hogy vicces szituációkat teremtsünk ezzel elősegítve a célok elérését illetve, hogy a gyerekek élvezzék a játékot és elvonatkoztassanak gátlásaitoktól. Kerülni kell mindent, ami a játékosok számára kínos lehet.
  22. Egyéb/megjegyzés: higiénia betartatása fontos lehet, ez is lehet a gátlások oka, ezért kérjük őket óra előtt a kézmosásra, orrfújásra stb.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Strupka Zoltán