JÁTÉKRA FEL!

Strieglné Boros Zsuzsanna: Legyen a leggyorsabb a nyerő!

  1. A játék neve, címe: Legyen a leggyorsabb a nyerő!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők közötti közvetlen, bizalmi kapcsolat erősítése. Erősíteni a tanulókban a koncentráció fontosságát. Az érzékszerveink gyors, pontos ismeretét.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az asztal végén ülő játékosok figyelmét felhívom, a tárgy hirtelen asztalról való elkapása estén ne sérüljenek.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 darab piros fakocka, 1 darab zöld fakocka, 1 darab plüss figura
  12. Technikai igény: 1 darab hosszú asztal, 8 darab szék
  13. Az előkészítés feladatai: Gyakorlati tanterem berendezése. Asztal és a 8 szék elhelyezése jól körbejárható területre.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékhelyszín berendezését a játékosokkal közösen tesszük meg.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető az asztal végére állva vezeti le a játékot. A játékosok érdeklődését felkeltve, viccesen vezeti le a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ismertetem a játékosokkal a játék menetét és a játékszabályokat. A játékosok egymással szemben ülnek az asztalnál, pad alatt fogják egymás kezét. A mellettem ülő két játékos rám figyel a többiek az ellenkező irányba. Én, mint játékvezető az asztalvégnél állok. Nálam van egy piros és egy zöld fakocka. Abban az esetben, ha a piros kockát teszem az asztalra a játékosoknak nincs teendőjük, abban az estben, ha a zöldet, az asztal szélén ülő játékos megszorítja a mellette ülő kezét és így tovább. Az a sor nyer, aki az asztal végéről előbb el tudja venni a plüssfigurát. Minden játéksor után a játékosok helyet cserélnek.
  18. A játék lezárása: A játékban nincs kiesés. Ezért a játékot addig játszhatjuk, míg úgy látom élvezik és örömmel játsszák a játékosok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén, játékosok dicsérete. Megköszönöm nekik a játékban való részvételt. Érdeklődöm tőlük milyen tapasztalatokat szereztek a játék közben, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kellékek változtatása. Játékosok szemének eltakarása egy kendő segítségével.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályokat fokozatosan közlöm a játékosokkal. A játék ismerete, gyakorlása után próbálom gyorsítani a játék menetét. A játék közben figyelek a résztvevők fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tapasztalataim szerint a játékosok szeretik ezt a játékot. Fizikailag nem megterhelő.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Strieglné Boros Zsuzsanna