JÁTÉKRA FEL!

Straub Tamás: Szuperügynökök

A játék neve, címe: Szuperügynökök

A játék pedagógiai célja: A játék célja, hogy egy táborban összegyűlt, egymás számára ismeretlen diákok, mihamarabb megismerjék egymást és megtanulják egymás neveit.

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A törékeny dolgokat eltávolítani(pl.:üvegtárgyak), vagy eltávolodni tőle(pl.: ablak), ellenőrizni, hogy nem csúszós-e a talaj, ha zárt helyen játszák, van-e elegendő fény, levegő.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: névtáblák, madzag, olló, ceruza, vagy toll

Technikai igény: Nincs.

Az előkészítés feladatai: Névtáblák elkészítése a játék elején, a játékosok bevonásával.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek közös elkészítése.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék elején a játékvezető elmondja, hogy a játék lényege, hogy megtanulják egymás neveit, majd elmeséli a kerettörténetet, ami a következő: Pécs városát ellepik a bűnözők, ezért a városvezetés úgy dönt, hogy három szuperügynököt hív a városba, akik három rohamot indítva megpróbálják begyűjteni a gonosztevőket.

A játék menete, játékszabályok:Két csoportra osztom a társaságot: három ügynök és többiek, a bűnözők. A játék elején a két csoport egymásnak háttal áll és a homlokára köti az általa készített névtáblát. Vezényszóra egymás felé fordulnak (ez a roham) 5 mp-ig (hangosan számolom a másodperceket), majd ismét egymásnak háttal fordulnak és leveszik a névtáblákat. Ismét szembefordulnak, majd az ügynökök elkezdik sorolni a bűnözők neveit. Akit elkaptak, már nem vesz részt a második rohamban. Akinek a nevét nem mondják, ismét hátat fordít az ügynököknek és felteszi a névtábláját, majd megint jön a szembesítés 5 mp-ig, aztán megint felsorolás. Ez a roham csak háromszor ismétlődhet.

A játék lezárása: A játék végén eldől, hogy az ügynököknek sikerült-e minden bűnözőt begyűjteni.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az ügynököket szabadságolom a kimerítő hajsza után és kijölölök másik három ügynököt. Ez folytatódik néhány körön keresztül.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés a harmadik, vagy negyedik körnél, a szembesítés után – amíg a bűnözők leveszik a névtáblát – össze is keverednek, helyet változtatnak.

A játékvezető speciális feladatai: Ellenőrizni, hogy a névtáblákra nyomtatott nagy betűkkel és elég olvashatóan írtak-e.

A játékot lejegyezte: Straub Tamás