JÁTÉKRA FEL!

Stefán Mária: Hajótörés

  1. A játék neve, címe: Hajótörés
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek erkölcsi tulajdonságainak fejlesztése, egymás kölcsönös segítése, odafigyelés a másikra, szabályok betartása, a csoport összetartozásának erősítése. Játékos képességfejlesztéssel alapmozgások koordinációja, égtájak-térirányok gyakorlása, gyors reagáló képesség fejlesztése: auditív figyelem, emlékezet, percepció fejlesztése, összekapcsolása meghatározott mozgással, színek gyakorlása. Testtudat, testkép, szem-kéz-láb koordináció, mozgáskultúra, mozgáskoordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Előzetes megbeszélés, szabályok tudatosítása. Felhívni a gyerekek figyelmét, hogy vigyázzanak egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Matrac, égtájakat jelölő világítótornyok (bóják) négyféle színnel
  12. Technikai igény: Megfelelő tér, ahol a mozgásokat végezhetik a gyerekek.
  13. Az előkészítés feladatai: Matrac elhelyezése a földön. Égtájakat jelölő világítótornyok elhelyezése a tornaterem 4 pontján
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Matrac, bóják (világítótornyok) elhelyezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetése, szabályok betartására és a balesetveszély elkerülésére való figyelemfelhívás.
  17. A játék menete, játékszabályok: Gyerekek, azt fogjuk most játszani, hogy ti lesztek a hajótöröttek én meg a világítótorony őre. Sodródtok egy tutajon a tenger közepén én pedig segítek partra jutni azzal, hogy mindig megmondom merről fúj a szél. 4 világítótorony van, zöld, narancs, kék és fehér és nektek mindig a szél iránynak háttal kell fordulnotok. pl. a kék torony felől fúj a szél, akkor a kék toronynak háttal kell állnotok, de nehezítheti a partra jutásotokat a vihar, vagy egy nagy hullám. Ha azt mondom, hogy szélvihar van, akkor dülöngélni kell, nagy hullámra a tengerbe hasalni és megfogni a tutaj szélét, szélcsendre pedig visszamászni a tutajra. Aki eltéveszti, az kiesik. Ha összekapaszkodtok, akkor kijuttok a partra.
  18. A játék lezárása: Úgy látom, minden kis hajótörött partot ért. Örüljünk a megmenekülésnek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Pozitív megerősítés a csoport egészére vonatkozóan. Konkrét, személyre szabott dicséret, elismerés a jól elvégzett feladatért, a másikra való odafigyelésért, ezzel az önbizalom, szeretet, közösségi érzés erősítése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : A világítótornyok megkülönböztetése nem szín, hanem hang alapján. pl. dob, csörgő, síp, cintányér A nagyobbaknál az égtájak lehetnek a vezényszavak. pl. dél-nyugatról, észak-keletről…
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel én is szereplő vagyok, így külön felhívom a gyerekek figyelmét, hogy vigyázzanak egymás testi épségére ugrándozás és futás közben.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Stefán Mária