JÁTÉKRA FEL!

Staudtné Gáspár Anita Noémi: Lopd el a labdát!

  1. A játék neve, címe: Lopd el a labdát!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyeljenek egymásra,segítsék egymást a játék során.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: : Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor (a számok elhangzásakor) figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1db labda,10 db megkülömböztető mez, 1db kréta
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de betonos pályán célszerű játszani.
  13. Az előkészítés feladatai: : Rendezzétek be a helyszínt, húzzátok meg krétával a csapatok helyeit!
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy közös foglalkozáson a résztvevők beoszthatják már a játék előtt a csapatokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : A játék előtt minden résztvevő kapjon egy számot. Elmondjuk a játékszabályokat!Kiosszuk a mezeket!
  17. A játék menete, játékszabályok: Lopd el a labdát! (10-12 éveseknek) Két azonos létszámú csapat játszhatja. A játéktér közepére egy kis lyukba vagy egy kis körbe belehelyezünk egy labdát. A két csapat ettõl egyenlõ távolságban, kb. 5 méterre feláll egymás mögött oszlopban. A sorban álló játékosokat megszámozzuk. A játékvezetõ hangos kiáltására – például: „Hármas!” – az azonos számú párok futnak a két csapatból a labdáért. Feladat: úgy kell a labdát felkapni és elvinni, hogy a másik játékos a labdát vivő társát ne érinthesse meg. Ha mégis sikerül – pontot kap érte. Ha egyikük előbb odaér a labdához, akkor hirtelen felkapja és elrohan. Ha egyszerre érnek oda, akkor viszont nem célszerű felkapni, mert a másik megfogja és megérinti, így az övé lesz az egy pont. Megkezdõdik tehát a cselezés: például az egyikük úgy csinál, mintha felkapná, a másik erre megijed, s tényleg felkapja – mire a társa csak megérinti, és már övé az egy pont. Az a csapat gyõz, amelyik több pontot szerez (ahol több gyõztes van). Egy próbajátékot célszerû játszani, hogy mindenki megérthesse.
  18. A játék lezárása: • A cél a csapatmunka, ezért lehet minnél tovább játszani, hogy a tanulóknál bevésődjön a saját számuk, hiszen így tudják minnél gyorsabban a labdát megszerezni. A PONTSZERZÉS LEHETŐSÉGE ELÉG JÓ MOTIVÁCIÓ. Elegendő, ha a játék élményéért játszanak, következmény és versenyhelyzet nélkül!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dícséret, részvétel megköszönése, a győztes csapat jutalmazása,tapasztalatok megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejlesztési lehetőség, hogy több számot mondok egymás után, így már négyen is megszerezhetik a labdát egymást segítve! Új szabály: Csak az azonos számúak foghatják meg egymást!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni arra, hogy pontos utasításokat adjunk. Fontos a próbajáték! Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tanulóink körében nagyon népszerű a játék, minden testnevelés órán kérik , hogy játsszuk el.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Staudtné Gáspár Anita Noémi, (staudt74@freemail.hu)