A játék neve, címe: Szúnyoginvázió a forró nyári melegben
A játék pedagógiai célja: Ismerkedés, feloldódás, névtanulás
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: szabadtéri és zárt helyszínen is biztonságosan játszható, fontos szabály hogy a körönön kívülre nem szabad menni, ha valaki megszomjazik jelzi a játékvezetőnek
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: 1 db újság ( akár ha nincs nálunk újság tollal, vagy plüssel vagy valami más tárggyal is lehet pótolni)
Technikai igény: nincs
Az előkészítés feladatai: helyet biztosítani, tollat előkészíteni
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: kartávolságra helyezkedjenek el és egy szép kört formáljanak, a legbátrabbat kiválaszthatják aki a kör közepére áll
Mi a krétra rajzoltuk ismerkedésként a kedvenc állatunkat, így a játékosok utána körbejárhattak, jobban tudták memorizálni a neveket és máris találtak kapcsolódási pontot
A játék megnyitása, nyitánya: Kedves gyerekek, most azt játsszuk hogy nyár van. Ki az ki nem szereti a szúnyogokat? Kérem, tegye fel a kezét(sokan jelentkeznek). Mi vagyunk egyszer a szúnyog és másszor a szúnyogcsapók. Az a feladatunk, hogy minél több szúnyogot lecsapjunk, hogy ne csípjenek meg minket. Először is szeretném, ha mindenki elmondaná a nevét, és elmondaná hozzá hogy melyik állat a kedvence, példa: Elefánt Zsófia, Egér Tamás. Párszor körbemutatok a kezemmel és mindenkinek mondania kell a nevét, de úgy hogy közbe a többi játékos nevét is megjegyezzük. 3-4 kör után újrakérdezem, hogy van-e még akinek szükséges-e valamelyik nevet ismételten hallani vagy már tudja mindenki nevét?
A játék menete, játékszabályok:Körben állnak a játékosok és a tenyerüket felfelé tartva tartják A kör közepén a legbátrabb játékos álljon, aki jelen esetben a szúnyogcsapó. Neki az a feladata, hogy az újságpapírral előbb csapjon a másik kezére. De hogyan is lehet a körből kiszabadulni és lecsapni egy szúnyogot? A játékvezető először mond egy nevet, pl.: Kinga, a kör közepén álló játékosnak az a feladata hogy előbb csapjon Kinga kezére(persze finoman) az újságpapírral, minthogy Kinga egy másik új nevet kimondjon. Ha sikerült Kinga kezére rácsapni azelőtt hogy kimondta volna a másik játékos nevét, akkor helycsere történik. Ha pedig Kinga gyorsabb volt mint a szúnyogcsapó akkor folytatódik tovább a játék az új nevek kimondásával, amíg valakire rá nem csapnak anélkül hogy kimondtak volna egy új nevet. A kör közepén álló játékos nevét, saját nevet kimondva szintén helycsere történik. Vissza is lehet úgymond nevet mondani, tehát nem szabálytalan ha annak a nevét mondjuk ki, aki a mi nevünket mondta.
A játék lezárása: Szerintetek hány legyet sikerült lecsapnunk? 10-nél többet? (senki sem jelentkezik), 20-nál többet (vannak jelentkezők), 100-nál többet?(legtöbben jelentkeznek és jókat nevetnek közben). Mindenki kezébe vesz egy láthatatlan szúnyogírtót és elbúcsúzunk a játktól, méghozzá úgy hogy jól körbefújjuk magunkat, azután már nem szúnyogok leszünk, hanem újra sárga minionok.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kiváló névtanulási játék új csapatnál, sok koncentrációt igényel és gyorsnak is kell lenni, így interaktív és nem unalmas. Ez volt az egyik kedvenc játékunk Játék végén megdicsérni őket, hogy szabályt betartva játszottak és mivel ilyen jól viselkedtek ezért folytathatjuk is a következő játékkal.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Óvodás korosztálynak. 2-3 színt kap minden játékos, pl poharat. Kék-Sárga-zöld, és nem neveket szükséges mondaniuk hanem színt Még egyszerűbb ha csak annyit mond hogy lány vagy fiú.
Mindenki számolja magának, hogy hányszor áll középen(kivéve a kezdő játékos a legelejénél). Visszafele is számolhatjuk az életpontokat, pl kap mindenki 3 életet, akinek elfogy az kiesik. Fontos, hogy a kieső játékosokat is vonjuk bele, így ők segítenek zsűrizni hogy minden rendben zajlik, illetve akár a játékosok megkérhetik hogy számolják hogy kinek hány élete van.
A játékvezető speciális feladatai: Játék kezdetekor és cserénél szükséges a kezdő nevet mondania, ha van jelentkező aki bátran elvégezné a feladatot, akkor rá is rábízhatjuk a feladatot. Kipróbáltuk még azt a módszert, hogy mindig az kezdte a névbemondást aki akkor szabadult ki a kör közepéről, ez tetszett a legjobban nekünk, mert így úgymond önműködő volt a játék, de ezt a 2. és a 3. napon találtuk ki.
Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezhető játék, és odafigyelést kíván mindenkitől. Ezt a játékot a jatekrafel.hu oldalon ismertem meg, és kipróbáltam a gyerekekkel, jobban sült el mint terveztem így az egyik kedvenc játékom lett nekem is. Kiváló táborindító játék
A játékot lejegyezte: Stábel Zsófia