JÁTÉKRA FEL!

Srankó Beáta: Törpék az erdőben

  1. A játék neve, címe: Törpék az erdőben
  2. A játék pedagógiai célja: A szöveges utasítás és a cselekvés összekapcsolása. Asszociációs képesség fejlesztése. Figyelem, emlékezet, képzelet és mozgásfejlesztés.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A helyszínen balesetmentes környezet kialakítása. A gyerekek figyelemfelhívása, hogy önmagukra és társaikra vigyázzanak. A gyerekek figyelmeztetése a bordásfalon történő mászás veszélyeinek elkerülésére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Babzsákok (a gyerekek számával megegyező számú), 2 db kék tornaszőnyeg, 2 db tornapad, a tornateremben már falra rögzített, óvodások méreteihez szabott bordásfalak.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Tornaszőnyegek, babzsákok, padok elhelyezése. Ablaknyitás a friss levegő biztosításához.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csoportszobában tartózkodó gyerekek közül életkor alapján a szereplők kiválogatása. Kérdésfeltevés: Van kedved ahhoz, hogy kigyere a tornaterembe velem egy jó kis játékra?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: -Ma egy új játékot mutatok nektek, melynek címe: Törpék a rengetegben -Ki tudja mit jelent a „rengetegben”; kifejezés? Válasz: (Azt, hogy nagyon sok van valamiből) A szó másik jelentésének elmagyarázása : rengeteg= erdő
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék helyszíneinek és a helyekhez kapcsolódó feladatainak elmagyarázása bemutatással egybekötve: -A kis törpék sétálni mennek az erdőbe. -Meglátnak egy almafát,megéheznek, leszedik az almát (1. kép), megeszik. /Nyújtózkodás, almaszedés imitálása/ -Tovább sétálnak, meglátnak egy nagy tavat, beleugranak, lubickolnak, úsznak benne. (2. kép) /Ugrás a tornaszőnyegekre, úszó karmozdulatok, lubickolás utánzása/ -Azután kifekszenek a napra, hogy megszárítkozzanak. (3. kép) Van, aki el is alszik, horkol…/A terem közepére fekvés, két tenyér a fej alatt/ -Kipihenték magukat, bandukolnak tovább, eltévednek, felmásznak egy magas fára, hogy szétnézzenek és megtalálják a helyes utat. (4. kép) /Felmászás a bordásfalra, kukucskálás/ -Elered az eső, bebújnak a gomba kalapja alá, hogy ne ázzanak el. (5. kép) /Leguggolás, babzsák felemelése a fej fölé/ -Elfáradtak, leülnek az erdei padra pihenni. (6. kép) /Leülés a tornapadra/ A játékot először bemutatom és elmagyarázom, azután a gyerekek gyakorolják. Először a már hallott szöveget mondom, de felhívom a figyelmüket, hogy később csak egy-egy részletét közlöm majd az utasításoknak (pl.: elered az eső, megéheznek, eltévedtek, stb.) Az adott feladatot mindig csak az előre kijelölt helyen és módon lehet elvégezni.
  18. A játék lezárása: Mikor már jól kijátszottuk magunkat és jókat nevettünk, visszavezetjük a gyerekeket a való életbe, visszatérnek a törpék az otthonukba, hazamennek testvéreikhez.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jót játszottunk? Jól éreztük magunkat? Máskor is elmegyünk a törpékkel az erdőbe? A gyerekek válaszainak meghallgatása. Nektek mi tetszett a legjobban? Gondolkodjatok, hova mehetnének még vagy mit csinálhatnának még a kis törpék és legközelebb azt is bevesszük a játékba, amit ti kitaláltok.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Későbbiekben az ügyesebb gyerekek is lehetnek játékvezetők, találhatunk ki új feladatokat, gyorsíthatjuk a tempót, stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az érdeklődés fenntartása az érdekesen váltakozó feladatokkal. A lassúbb gyerekek bevárása, ne érezzék frusztrálva magukat. Folyamatos figyelem a baleset megelőzésére (pl. elcsúszott szőnyeg megigazítása)
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: