JÁTÉKRA FEL!

SRANKÓ ANNA: Keresd a helyed!

  1. A játék neve, címe: Keresd a helyed!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők kooperációs készségének és figyelmének fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nézzenek hátra a résztvevők mielőtt leülnek, nehogy a szék mellé üljenek!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1-6-ig számozott egyforma kinézetű kártyák
  12. Technikai igény: Szék minden játékos számára
  13. Az előkészítés feladatai: Terem átrendezése, hogy a csoportok tagjai egymás mellé tudjanak ülni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabályok ismertetése
  17. A játék menete, játékszabályok: Alkossatok 6 fős csoportokat! A csoportoknak a következő feladatot kell minél gyorsabban megoldaniuk: Egymás mellett elhelyezünk 6 széket, és a csoport tagjai leülnek a székekre. Ezután a csoport minden tagja kihúz egy számot az 1, 2, 3, 4, 5 és 6 számok közül. A számot nem szabad sem megmutatnia, sem más módon elárulnia a többieknek. A csoport tagjainak helyet kell cserélniük úgy, hogy az első széken az 1-es számot húzó ember üljön, mellette a 2-es számot húzó, és így tovább, végül az utolsó székre a 6-os számot húzó személy kerüljön. Egy lépésben csak két szomszédos ember cserélhet helyet a következő módon: az egyikük feláll, a másik pedig átül a helyé-re, ezután az álló ember visszaül az üres székre. Ha néhány pillanat múlva egyik szomszédja se ül az álló ember helyére, vagy ha egyszerre többen is felálltak, akkor az álló személy(ek)nek vissza kell ülniük a helyükre. A játék akkor ér véget, ha már senki sem akar fel-állni. a) A játék során nem szabad beszélni vagy más módon (pl. kézjelekkel, arcjátékkal) kommunikálni! b) Most oldjátok meg a feladatot úgy is, hogy előtte röviden megbeszélitek, hogyan fogjátok minél gyorsabban elérni a kívánt célt!
  18. A játék lezárása: Beszéljük meg az együttműködés tapasztalatait! A megbeszélés során térjünk ki az alábbi szempontokra:  Sikerült-e teljesítenetek a feladatot?  Melyik esetben voltatok gyorsabbak? Mit gondoltok, miért?  Hogyan zajlott a közös stratégia kialakítása?  Mi volt a munkamegosztás? Ki beszélt, ki adott ötletet, ki hívta fel a figyelmet az esetleges buktatókra, ki kalandozott el a tárgytól?  Hogyan sikerült összehangolnotok a tevékenységeteket? Sikeres volt-e az együttműködés?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérjük meg a játékosokat, köszönjük meg a részvételt
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb létszámú csoporttal játszva, fokozottabb koncentrációra, egymásra figyelésre ösztönözhetők a résztvevők.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagyobb létszámú csoporttal játszva, fokozottabb koncentrációra, egymásra figyelésre ösztönözhetők a résztvevők.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: SRANKÓ ANNA