JÁTÉKRA FEL!

Spitzerné Csősz Anita: Én a Kém

  1. A játék neve, címe: Én a Kém
  2. A játék pedagógiai célja: fejlesztő játék, segíti a betűtanulást, gyakoroltat
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely, ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs szükség semmilyen kellékre.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín biztosítása, ahol körben tudnak állni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék céljának ismertetése: kitalálni, mit kémlelt ki a kém.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Én pedig a körön kívül irányítom a játékot. A játék elején választok egy kémet, aki körbekémlel az osztályban és kiválaszt egy tárgyat (lehetőleg úgy tegye,hogy a többiek ne vegyék észre), majd azt mondja: -Én a kém kikémleltem egy tárgyat,ami …..betűvel kezdődik! (ebben a mondatban meg kell adni a kikémlelt tárgy kezdő betűjét, összetett szó esetén mindkét szó kezdőbetűjét) Fontos,hogy csak olyan tárgyat lehet választani, ami mindenki számára látható. Ezután mindenki elkezdhet találgatni az osztályban lévő tárgyak közül.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, mikor valaki kitalálta, melyik tárgyat kémlelte ki a kém.A következő kém a kitaláló lehet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok dicsérete! Megköszönöm a részvételt! A kitaláló egy jutalom kártyát kap!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A betűket nem ismerő gyermekek játszhatják úgy ezt a játékot,hogy a kezdőbetű helyett a tárgy színét határozzák meg. -Én,a kém kikémleltem egy tárgyat ,ami piros! A többieknek ki kell találni melyik tárgyra gondolt a kis kém.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékosok folyamatos figyelése!
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok alapján szeretik a játékot!!!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Spitzerné Csősz Anita