JÁTÉKRA FEL!

Sóvágó Mónika: Nálam van a …

 

  • A játék neve, címe: Nálam van a …
  • A játék pedagógiai célja: Önálló játékvállalás, kényszerek nélkül. Tanult nyelvtani ismeretek gyakorlása, rendszerzése.
  • A játék jellege: Kommunikációs
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetni őket, hogy leüléskor óvatosak legyenek. Ne lökdössék egymást!
  • Résztvevők száma: 21-30
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: Előre összeállított kártyák (állítások és kérdések a tanulók előzetes ismeretei alapján) a játék kerettörténetéhez illeszkedő illusztrációval díszítve.
  • Technikai igény: Semmilyen speciális dologra nincs szükség.
  • Az előkészítés feladatai: Játékkártyák előállítása. A terem átrendezése, padok eltolása, hogy egy nagy körben elférjenek a tanulók a tábla előtt.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mivel már elég idősek, a padok eltolásában segédkezhetnek, ha szeretnének. Általában minden ilyen jellegű feladatot szívesen vállalnak és nemcsak a fiúk.
  • A játék megnyitása, nyitánya: A játék megnevezése, kerettörténet ismertetése, a játékkedv felkeltése. Szabályok ismertetése.
  • A játék menete, játékszabályok: Ebben a verőfényes időben a Kisvakond szívesen szaladgál kint a mezőn. Pillangókat szeretne gyűjteni. Segítsünk neki ebben! A célunk az, hogy minél több pillangója legyen a mi kis barátunknak! Hogy tehetjük ezt meg? Mindenki húz majd egy kártyát és alaposan elolvassa, ami rá van írva. A kártya tetején van egy állítás, a kártya alján pedig egy kérdés. Ezek olyan kérdések és állítások, amikről már tanultál nyelvtan órán. Ha jól kutatsz az emlékeidben, megtalálod hamar a helyes választ! Az a játékos kezd, akinek a kártyája tetején az -Én kezdek.- állítás van. Miután ő felolvasta a kártyája alján levő kérdést az a kisgyerek folytatja a játékot, akinek a kártyája tetején az elhangzott kérdésre felelő jó válasz van. Ő felolvassa a válaszát majd a saját kérdését. Aki jól válaszolt és utána kérdezett az leül. Ő már segített egy pillangót gyűjteni a Kisvakondnak. A játék addig folytatódik, míg valaki nem olvas fel egy rossz választ – akkor abbamarad a vadászat – vagy mindenki sorra nem került. A cél az, hogy mindenki jól válaszoljon, vagyis mindenki leüljön és így minél több pillangót tudjunk összeterelni. Van kedvetek segíteni a Kisvakondnak? Aki szeretne pillangót elkapni, álljon ide a körbe és húzzon tőlem egy kártyát! Akkor induljon a pillangóvadászat! Jó lepkegyűjtést!
  • A játék lezárása: A játéknak vagy akkor van vége, ha valaki rossz választ olvas fel vagy akkor, ha már mindenki leült, vagyis mindenki helyesen válaszolt és összegyűjtötték az összes pillangót. A végén megszámoljuk hány lepkét sikerült gyűjtenünk.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, hogy ügyesek és, hogy milyen jól emlékeznek a tanultakra. Érdeklődés: Milyennek találták a játékot? Nehezek voltak-e a kérdések? Szeretnének-e máskor is hasonló játékot játszani?
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezebb kérdések feltevése. Más tanórán történő használata a játéknak, más kerettörténettel, más képekkel a kártyákon.
  • A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a játék előtt ismétlő kérdéseket feltenni az adott nyelvtani tananyagból, hogy ráhangolódjanak. A szabályok ismertetése után érdemes visszakérdezni, hogy mindent megértettek-e? Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  • Egyéb/megjegyzés: A tapasztalat szerint élvezték, tetszett nekik a játék. Igényelték, hogy újból keverjük össze a kártyákat és újra játsszuk le a játékot. Szeretnének máskor is ilyet játszani.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/open?id=1SHGGjfFa-TSKLUAJ5f3gCamUk6UpxIwk
  • A Játékot lejegyezte: Sóvágó Mónika