JÁTÉKRA FEL!

Sőtérné Gyuricza Krisztina: Méhecskék és a macik

  1. A játék neve, címe: Méhecskék és a macik
  2. A játék pedagógiai célja: Gyerekek megtanuljanak csapatban dolgozni, együttműködni. Érezzék jól magukat a játék során. Figyelem, tér- irány érzékelés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét, hogy figyeljenek a kicsikre, és egymásra is, nehogy egymásnak szaladjanak,
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Műanyag flakonok, 2 féle színű nyakba akasztható érem, a csoport minden tagjának. Megtudjuk különböztetni ki melyik csapathoz tartozik
  12. Technikai igény: 2 féle színű nyakba akasztható érem, a csoport minden tagjának.( mi: fehér és kék színűt használtunk ) Megtudjuk különböztetni ki melyik csapathoz tartozik
  13. Az előkészítés feladatai: műanyag flakonok gyűjtése ( 1-2 hét ) majd a helyszínre visszük őket ( tornaterembe )
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Föld napja témakörhöz kapcsolódva gyűjtöttük a flakonokat a csoportban. Gyerekek feladta volt, hogy otthonról üres flakonokat hozzanak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A szorgos méhecskék, mézet gyűjtögettek a kaptárokba, flakonokba. Az éhes medvék csak úgy tudják megszerezni a mézet, ha felborítják a flakonokat. A méhecskék feladata, hogy vissza állítsák a kaptárjaikat a helyére.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az egyik csapat ( kék ) feladata, hogy próbáljon meg minél több flakont felborítani. A másik csapat ( fehér ) feladata, hogy ezeket vissza felállítsa. Csak kézzel lehet borogatni, flakonokat lábbal rugdosni, felborítani nem szabad. A játékidő kb. 3-4 perc. A játék végén megszámoljuk, melyik csapat volt az ügyesebb. A győztes csapatot megtapsoljuk. Új játékot kezdünk. A csapatok szerepet cserélnek. Akik eddig borogattak azok most flakont állítanak, és fordítva.
  18. A játék lezárása: A játék végén megszámoljuk, melyik csapat volt az ügyesebb. A győztes csapatot megtapsoljuk. Új játékot kezdünk. Visszavágót játszunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérem a győztes csapatot, megtapsoljuk őket. Többször is eljátszottuk a játékot, 3x. Ezután megköszönöm a játékot és a részvételt. Ez nagyon jó játék volt – mondta az egyik kisgyermek a játék végén. Legközelebb is fogunk ilyet játszani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ugyanez a játék menete, de csak párban játszhatjuk. Nem szabad elengedni a pároknak egymás kezét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játék közben figyelek a gyerekek testi épségére. Figyelmeztetem őket, hogy vigyázzanak egymásra, ne szaladjanak egymásnak, vigyázzanak a kicsikre.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek tetszett ez a játék. Ez nagyon jó játék volt – mondta az egyik kisgyermek a játék végén. Ez mindig jól esik, ha így zárhatunk egy játékot, vagy más tevékenységet.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Sőtérné Gyuricza Krisztina