JÁTÉKRA FEL!

Sörös Anikó: Titkos üzenet

  1. A játék neve, címe: Titkos üzenet
  2. A játék pedagógiai célja: A tartós figyelem, a koordinációs képességek, és az együttműködési készség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok ne üljenek túl szorosan egymás mellett, nehogy megüssék egymást, amikor elkapják az "üzenetet". A továbbított eszköz ne legyen kemény vagy nehéz.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 3 viszonylag kis tárgy, én babzsákot, kis labdát és egy plüsspapagájt használtam.
  12. Technikai igény: Kényelmesebb, ha széken ülve játszátok.
  13. Az előkészítés feladatai: Ha tanteremben játszatok,rendezzétek át, hogy ott körben állva/ülve, biztonságosan tudjatok játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös teremrendezés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ha elhelyezkedtetek, mondd el a kerettörténetet. Az enyém ez: az ellenség elfogott benneteket és börtönbe zárt. A szökési terv kész. Ennetek és innotok kell, hogy erőt gyűjtsetek, valamint mindenkinek pontosan tudnia kell, mi lesz a feladata a szökésnél. Úgy kell kommunikálni, hogy az őrök észre ne vegyék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek/állnak. Te is a körben ülsz/állsz, és te indítod a továbbítást. Az 1. tárggyal, az „étellel” kialakítjátok a továbbítási útvonalat. Te indítod azzal, hogy a szemkontaktust felveszed valakivel, majd odadobod neki az „ételt”. Ő ugyanezen a módon továbbítja. Mindenkihez el kell jutnia a tárgynak, és nem szabad leesnie. Az utolsó játékos neked dobja vissza. A játékosoknak meg kell jegyezniük kitől kapták és kinek dobták a tárgyat, mert ugyanígy megy végig az „ital” és az „üzenet” is. Ha valamelyik leesik, nem tudtok megszökni, újra kell indítanod a kört.
  18. A játék lezárása: Ha mind a három tárgy végigment leesés nélkül, kiszabadultok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönd meg a játékot, kérdezd meg, milyen tanulságokkal szolgált, hogyan érezték magukat közben és utána, dicsérd meg a játékosokat a közös erőfeszítésért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítés: az „italt” elindítod még az előtt, hogy az”étel” végigért volna a körön. (2 tárgy egyszerre játékban) Újabb nehezítés: az „italt” és az „üzenetet” is elindítod még az előtt, hogy az”étel” végigért volna a körön. (3 tárgy egyszerre játékban) Nagyobbaknál, ha már játszották ezt, kijelölhetsz magad helyett mást indítónak. Ilyenkor neki még többfelé kell figyelnie.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mielőtt elkezditek a játékot érdemes körben állva/ülve dobálni egymásnak a 3 tárgyat, hogy a játékosok érezzék, milyen különbség van köztük, mekkora erővel célszerű dobni azokat. Érdemes úgy játszani, hogy legalább a kettővel a jobbra és balra ülő/álló játékosokon túlra kell továbbítani a tárgyat.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik a játékot, és szívósan tovább próbálkoznak rontás esetén.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sörös Anikó