JÁTÉKRA FEL!

Sörös Andrea: A legmagasabb ház

  1. A játék neve, címe: A legmagasabb ház
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés és kreativitás és stratégiai gondolkodás fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A korosztály jellegéből és a csoport összetételéből adódóan a felmerülő konfliktusok rendezésében segítség adása, ha szükséges
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A csoportszoba kellékei
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 3 fős csoportalakítás után: Ti vagytok a három kismalac. Ezúttal különös küldetésetek van! Építettetek már sok alapanyagból házat (a mesére utalva). Most a teremben található dolgokból kell olyan magas házat építeni, amilyen magasat csak tudtok.
  17. A játék menete, játékszabályok: A székeken és az asztalokon kívül bármit használhattok, de legfeljebb 10 elemből épülhet fel a ház! 2 percetek van, hogy megbeszéljétek, miből építitek fel a házat. (speciális szabály: a csoportban lévő játék téglákból legfeljebb 5-öt használhattok) 1 percetek van, hogy az építkezés helyére szállítsátok az építőanyagot. 5-7 percet adok az építkezésre.
  18. A játék lezárása: Ha elkészültek az építmények, megnézzük a többi csoport alkotását, néhány szóban pozitívumok kiemelésével értékeljük az elkészült műveket. Megnézzük, melyik csapaté lett a legmagasabb. A csapatokat arra kérem, vigyék vissza a felhasznált eszközöket, játékokat a helyükre.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Körben ülve visszajelzést kérek a csapatok tagjaitól a következő kérdések mentén: Milyen volt együtt dolgozni? Mennyire sikerült mindenkit bevonni a munkába? Ki volt a főépítész (ha volt)? Hogy érezted magad a játék közben? Mit csinálnál másképp?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 10 különböző elemmel is játszható Speciális segítség is felajánlható: pl. egyszer az építkezés alatt kicserélhetik valami másra az egyik építőelemet.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot a Három kismalac és a farkas meséhez kapcsoltam, s egy ráhangolodó játék előzte meg, ahol a csapatnak már össze kellett dolgoznia. Ebben a játékban egy szétdarabolt házat (puzzle) kellett összeépíteniük, minél gyorsabban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sörös Andrea