„Gyerekek, képzeljétek el, hogy egy hatalmas régi kastélyban éltek. Sajnos a lakók életét egy szellem nehezíti meg, aki éjjelente ijesztgeti az alvókat és még nap mint nap a hűtőszekrény tartalmát is megdézsmálja. A szellem itt él köztetek, nektek kell lelepleznetek! Ebből a nagy serlegből mindenki húzzon egy kártyát, az lesz a szellem, akinek a kártyáján ez a kép látható. Üljetek körbe és váltásra mindenki nézzen a többiek szemébe! A szellem feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a szellem rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a szellem, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a szellem, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a szellem). Ha a szellemmel együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a szellem nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha a pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek.”
Somogyi Ambrusné
Célcsoport: 5-9 év