JÁTÉKRA FEL!

Somogyi Ágnes: Puff

  1. A játék neve, címe: Puff
  2. A játék pedagógiai célja: A játékosok saját önszántukból vegyenek részt a játékba. Együttműködés fejlesztése, számolási készség fejlesztése, motiválás a minőségibb munkára, tanulói aktivitás növelése , tevékenység orientálás .
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmüket, hogy a nagy lövöldözésbe nehogy fejbe csapják egymást.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen technikai igényre.
  13. Az előkészítés feladatai: Padok eltolása, elrendezése ha teremben zajlik a játék. Ha udvaron különösebb előkészítést nem igényel.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Bemutatnánk először a játékot, mint kedvcsináló. Figurás matrica a pólóra ragasztva, így becézgetve lehet szólítani egymást ettől kicsit mókásabb lehet.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy számokról szóló dal eléneklése kéz használattal.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok (gyerekek) körben állnak, a játékvezető (tanító) a kör közepén. A játékvezető hirtelen „rálő” valakire. Az illető leguggol és az ő két szomszédja egymásra néz. A játékvezető alapműveleteket mond ( mivel 1. osztály, 20-as számkörben) pl: 5+8+3, s aki előbb mondja a megoldást ( a két gyerek közül , aki egymásra néz) „lelőheti” a másikat. Aki leguggolt az ezután felállhat. Mivel mindig lesz egy olyan akit „lelő” a másik, szépen lassan elfogynak a gyerekek. A végén 2 gyerkőc marad. Akkor kezdődik a párbaj. A párbajnál már nemcsak a matek órán tanultakat használom fel, hanem a többi tantárgyat ötvözve. A játék végén győztest hirdetünk és mindenkit megtapsolunk , hisz kitartó lelkesedéssel zajlott le a játék.
  18. A játék lezárása: A játék végén győztest hirdetünk és mindenkit megtapsolunk , hisz kitartó lelkesedéssel zajlott le a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a részvételt, taps, matrica, nyomda, színező
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más tantárgyakat is beleötvözni, gyorsítani a játék menetén, ettől kicsit zavarosabbnak tűnik a résztvevőknek de izgalmasabb is a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok folytonos ismertetése, egyre gyorsítani, növelni ezzel még jobban a tanulói aktivitást.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tapasztalataim szerint a résztvevők nagyon élvezték a játékot, aktívan részt vettek benne. A képeket a megadott email címre küldöm.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Somogyi Ágnes