JÁTÉKRA FEL!

Solymosiné Rozinger Erzsébet: Varázsgolyó

  1. A játék neve, címe: Varázsgolyó
  2. A játék pedagógiai célja: nagymozgás fejlesztése, szem-kéz koordináció, téri tájékozódás, gyors reagáló képesség, figyelem, együttműködés, alkalmazkodás, állóképesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: labdák, karikák
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A játékszabályok ismertetése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: képzeletbeli golyókat készítünk (kezünket tornáztatva), ezeket használjuk fel a játékunkhoz.
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A) A Manók futkároznak. Egy Tündér a varázsgolyóval (amit egy labda jelképez) megérinti a Manókat, akik próbálnak elmenekülni előle. Akit a Tündér megérint a varázsgolyóval az a Manó „megdermed” – meg kell állni terpeszben, egészen addig, míg valaki át nem bújik a terpesztett lába alatt. Ekkor ismét visszaállhat a játékba. 1 perc után újabb Tündért választunk. B) Néhány kör után nehezítünk a feladaton, több Tündért is válaszunk egy időben. C) Az erdőben varázshelyek (karikák) vannak. A varázserőt úgy tuja csak átadni a Tündér, ha a golyót ezekről a helyekről dobják (itt már dobni kell a labdát) el. Bárki lehet Tündér, aki elkapja a varázsgolyót (labdát), de csak a varázshelyről tud dobni.
  18. A játék lezárása: Nagyon tetszett a gyerekeknek a játék, a végén minden gyerek varázserővel rendelkezett.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkerestük a legügyesebb Tündért, megtapsoltuk. A gyerekek figyeltek egymásra, koncentráltak a játékra, mindenki jókedvű volt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Választhatunk 2 Tündért, növelhetjük a varázshelyek számát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a játékidőre (1 perc után új Tündért választani), figyelni kell a játékszabályok betartását, az is, hogy a megérintett, eltalált gyerekek pihenjenek, majd ha kiváltják őket visszaálljanak.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs kudarcélménye a gyerekeknek, mert mindenkinek van esélye visszaállni, így aktívan a játék végéig részt vehetnek a játékban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Solymosiné Rozinger Erzsébet