„Mesél a csodás erő avagy mesés játék az állatok világnapján a természetben! A természet lakói nagy napra ébredtek. Az állatok napját ünnepelték világszerte. A erdő állatai fesztivált rendeztek ebből az alkalomból. Hatalmas, dús fenyőfák vannak az erdőnek ezen az oldalán, bájos, napsütötte hely ez, ahol rengetek állat vidáman játszik. Ha jó mélyet lélegzel, érezheted a fenyő finom illatát. Az erdő mókuskölykei örömmel ide járnak a környékről játszani. Tomi mókus az erdő legidősebb állata ül egy fán, és lelkesen fogadja az erdő állatait.A körben ülők közül titkosan választunk egy játékost, aki most képzeletben a gonosz farkas lesz. Ezt úgy tesszük, hogy állatokat ábrázoló kártyákból húz mindenki. Aki a gonosz farkast húzza, az lesz a választottam. A farkas olyan gonosz, hogy aki rá tekint szoborrá változik. Tehát a körben ülő többi játékosra kell, hogy kacsintson úgy, hogy ha lehet, ne vegye észre más, csak aki a tekintetét épp felvette. A többieknek az a cél, hogy felfedjék a gonosz farkast, és így ne változzanak szoborrá. Játékban először mindenki gyanús lesz. Nagyon figyelni kell, hogy ki kacsint. Ha valakire rákacsintottak az kiesik a játékból és maga elé teszi a kapott kártyáját. Ha az állatok észreveszik, hogy ki a farkas, akkor felemeli a kártyáját és vár még két társának ugyanilyen jelzésre, aki sejti ki a kacsintó. Ha három kártya fenn van a magasba, egyszerre rá kell mutatni kire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, mindhárman kiesnek, maguk elé teszik a kártyájukat. Ez esetben folytatódik a játék.Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak, még akkor is, ha nem ő a gonosz farkas. Akkor lesz a játéknak vége, ha a farkas lebukik. A játéknak akkor is vége lesz, ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban.Az lesz a nyertes aki nem változik szoborrá! „
Sliacka Andrea
Célcsoport: 5-9