JÁTÉKRA FEL!

Sinyiné Nagy Éva: Diéta soroló

  1. A játék neve, címe: Diéta soroló
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők játékosan gyakorolják az Egységes Diétás Rendszerbe (EDR) sorolt diéták jellemzőit.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy a játék közben figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A diéták és a fő csoportok neveit tartalmazó kártyák, Blu-tack (táblamágnes), csomagoló papír, zseton.
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebb, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet, illetve van egy asztal, amire feltehetjük a csomagolópapírt. Ha tanteremben vagyunk, akkor használhatjuk a táblát/mágnestáblát is erre a célra.
  13. Az előkészítés feladatai: a helyszín berendezése, hogy ott körben állva/ülve, biztonságosan tudjunk játszani. A csomagolópapírra/táblára rögzítjük az EDR fő csoportjainak neveit. A csomagolópapírt elhelyezzük a kör közepére, odakészítjük a kártyákat és a zsetonokat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérem a játékosokat, hogy segítsenek a székek és az asztal elhelyezésében. A csomagolópapírra/táblára rögzítsék fel a fő csoportok neveit.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Miután mindenki elhelyezkedett, elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok velem együtt körben ülnek. Egy önként jelentkező húz egy kártyát, de nem mutatja meg senkinek. A többiek feladata, hogy kitalálják, mi van a játékos kártyáján. Mindenkinek három kérdésre van lehetősége, amit bármikor felhasználhat. A kérdéseket úgy kell megfogalmazni, hogy azok nem tartalmazhatják a diéták konkrét nevét, csak a rá jellemző tulajdonságokat. A kártyatulajdonos csak igen/nem választ adhat. A kérdező minden kérdésért kap egy zsetont. Ha valaki úgy érzi, tudja, hogy melyik diétáról van szó, rákérdezhet. Ha eltalálja, megduplázza zsetonjai számát, ha nem, elveszíti a felét (Mindig felfelé kerekítve). Ha eddig nem volt zsetonja, a helyes válasz 2 zsetont ér. Miután kitalálták, hogy melyik diétáról van szó, a kártyatulajdonos rögzíti az EDR szerint a megfelelő helyre. Ha helyes a megoldása, ő is kap 2 zsetont, ha nem, elveszíti a zsetonjai felét (ha már van neki). Aki a helyes megoldást mondta, most ő húz egy kártyát és a játék addig folytatódik, míg minden kártya felkerül a helyére. A játékot az nyeri, aki a legtöbb zsetont gyűjtötte össze.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden kártya a helyére kerül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle. A zsetonokat a következő játéknál, (amiben a most elkészített táblával dolgozunk tovább) felhasználhatják.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetjük a játékot, ha egyszerre több kártyatulajdonos is van. Használhatunk labdát, ilyenkor akinek a kártyatulajdonos a labdát dobja, annak kell a kérdést feltennie.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelemmel követni, hogy a játékosok megértették és betartják a szabályokat. Szükség esetén megismételni, feleleveníteni azokat. Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://mail.google.com/mail/u/0/#sent/15587e1de24931a6
  24. A Játékot lejegyezte: Sinyiné Nagy Éva