JÁTÉKRA FEL!

Simon Györgyné: Farkinca-lopó

  1. A játék neve, címe: Farkinca-lopó
  2. A játék pedagógiai célja: A játék, a mozgás mint örömforrás felkínálása a szabad játékidő során. Gyorsaságot, ügyességet, taktikát és helyzetfelismerést fejlesztő játék. A játék menete során a számlálás, a több-kevesebb fogalmának gyakorlása.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A felesleges bútorok elrakása, illetve falhoz tolása. A szabályok ismertetésénél az összeütközések elkerülésére a figyelem felhívása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Szalagok vagy kendők Játékosok létszámánál kettővel kevesebb
  12. Technikai igény: Nem igényel technikai előkészítést.
  13. Az előkészítés feladatai: Kendők vagy szalagok előkészítése. Hosszú ujjú felső ruházat levetése. Terem szellőzésének biztosítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A dajka néni segít a felsők levetésében a kicsiknél.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék lehetőségének felkínálása. "Aki szeretne egy jót játszani, futkározni, jöjjön velem!"
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék címének közlése: farkinca-lopót fogunk játszani. Szereplők: egerek és két cica. Minden kisegér kap egy farkincát, ezt hátul a nadrágba fogatjuk. A farkincát megfogni az egérkének nem szabad. A két cica hangosan nyávog, ezzel indul a játék. A kisegereknek el kell futni a cicák elől. A cicáknak meg kell szerezni az egérkék farkincáját. Az-az egér, aki elveszti a farkát, leül a padra. Ha már az összes egér ül, a két cica összegyűjtött farkincáit megszámoljuk közösen. Az a cica az ügyesebb, aki többet gyűjt.
  18. A játék lezárása: A két cica kendőinek megszámlálása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Számlálás után mindkét cica megdicsérése fejsimogatással, az ügyesebb cicának gratulálás kézfogással, elismerő szóbeli dicsérettel.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Cicák kiválasztása mondókával. Például: Ecc, pecc, kimehetsz, holnapután bejöhetsz, Cérnára, cinegére, Ugorj cica az egérre, fuss! Játékindítás dallal, amit az egerek énekelnek: Ilyen cica mellett aludni is lehet, ugorj cica indulj már, a sok egér téged vár. Mivel zajos játékról van szó a cicák kiáltsák hangosan annak a nevét, akinek ellopták a farkincáját. (Néha nem veszik észre a farok elvesztését)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos az érthető, lassabb játékismertetés, egyszerű, bővített mondatokkal. (Kicsi gyerekekről van szó!) Hasonló ügyességű és gyorsaságú cicák kiválasztása. (esélyegyenlőség) A játék egész folyamatának figyelemmel kísérése, hiszen futójátékról van szó, szükség esetén azonnali beavatkozás. Folyamatos figyelemfelhívás az ütközések elkerülésére. A cicák és az egérkék folyamatos buzdítása a menekülésre, illetve a farkincák megszerzésére. 🙂 !!!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Simon Györgyné