JÁTÉKRA FEL!

Simkóné Vincze Rózsa: Menj át a hídon!

  1. A játék neve, címe: Menj át a hídon!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyelmének, ügyességének, kitartásának, türelmének fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyeljenek egymásra, türelmesek legyenek, sorban közlekedjenek! A terem szabad helyén előkészíteni a játékot.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kártyákra van szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A játékhoz szükség van polifoam párnára (ami a hidat szimbolizálja).
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzük be a helyszínt, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson a résztvevők elkészítik a dalos kártyákat, vagy az előre elkészített kártyák megismertetése, dalok felelevenítése, megnevezése. Az esztétikára, olvashatóságra figyeljenek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a kerettörténetet, hogy az itt jelenlevő gyerekek tündérek és manók, akiknek át kell jutniuk a mesetó hídján a tündérkastélyba.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, én pedig a kör belsejében körbe járva mindenki húz tőlem egy kártyát. • Csak akkor nézd meg a kártyát amikor mindenki kiválasztotta! • A rajta vezényszóra kezd el a dalt énekelni! • Keresd meg a párodat! • Aki megtalálta a párját álljon a hídhoz, együtt énekelve átengedem a hídon!
  18. A játék lezárása: • Mindenkinek át kell jutni a hídon! A bizonytalan pároknak az átjutott gyermekek segítenek énekelni! • A játéknak akkor van vége, ha minden résztvevő átjutott a tündérkastélyba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatosan dicsérem meg a játékosokat, megkérdezem, hogyan érezték magukat….
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az ügyesebb résztvevők táncolva is átmehetnek a hídon, fél lábon ugrálva. Ha versenyjátékként játszuk (kiesésre), akkor tovább nehezíthető a játék úgy, hogy a leggyorsabbak 2* énekeljék el a hídon a dalt, valamilyen mozgással kísérve.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetem. Megnézzük a kártyákat, hogy mindenki felismerje, ismertetem a hozzá illő dalt. A rajta vezényszóra kezdődik a játék. Figyelek a balesetmentes játékra, biztatom, bátorítom a bizonytalan, félénk gyerekeket.
  22. Egyéb/megjegyzés: Célcsoportom fő jellemzői: 4 éves, középső csoportos gyermekek, akik 2020 novembertől járnak óvodába. Kevés közös tapasztalattal rendelkeznek, mivel a kiscsoportot 2020 márciusban online oktatással folytattuk. Óvodásaim szeptemberbe kezdték újra az óvodát, a kiesett időszak alatt kevesen találkoztak egymással. A tanult dalok, mondókák ismétléséhez, a gyermeke ügyességének, figyelem és kitartás fejlesztésére volt lehetőség a játékban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Simkóné Vincze Rózsa