JÁTÉKRA FEL!

Seresné Horváth Cecília: Az eredeti cím: Kézre csapó Az általam adott cím:A gyorsabb a jobb (The faster the better)

  1. A játék neve, címe: Az eredeti cím: Kézre csapó Az általam adott cím:A gyorsabb a jobb (The faster the better)
  2. A játék pedagógiai célja: Egymás megismerése volt az eredeti cél,de angol tanárként szavak tanulására, kiejtésére és átismétlésére alakítottam át.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: 
  13. Az előkészítés feladatai: –
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szódolgozat vagy témazáró előtti könnyebb ismétlés, összefoglalás.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Különböző témakörök szóanyagának áttekintése .Pl. család,szórakozás,sport, utazás stb. Ezzel a csoporttal a család témakörét foglaltuk össze. Képzeljétek el,hogy most itt mindannyian egy nagy család vagyunk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbeálltunk,először én, majd később az egyik diák áll bent a kör közepén. Mindenkinek hangosan kellett mondania egy családtagot angolul pl.mother, grandfather, sister… Az egyik diák kimondott egy családtagot és a körben állónak azt kellett két kézzel a vállán megérinteni.Azért hogy ne érjen hozzá a középen álló, neki is gyorsan ki kellett mondania egy új szót és akkor megmenekült.Akit megérintettek, az állt be középre. Kíváncsiságból, több témakör szavaival is eljátszottuk és így tartott 15 percig.
  18. A játék lezárása: Aki egyszer sem volt a kör közepén, azt megtapsoltuk.Ő lett a család feje.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon élvezték, ők ajánlották,hogy próbáljuk ki más témakörökkel is. Megkértek,hogy ezt minden téma lezárásakor játsszuk el, mert így jobban megjegyezték a szavakat és azok kiejtését.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Minden témában más kerettörténetet lehet kitalálni,pl.sport témakörben mi lennénk a az olimpiára kiutazó magyar csapat és a játék nyertese lesz csak olimpiai bajnok stb..
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelnem kell,hogy ne lökjék meg egymást túlságosan a játék hevében,figyeltem a kiejtésre és persze arra,hogy eszükbe ne jusson valahogy csalni, ami szerintem nem is történt meg.Pl. senkinek sem jutott eszébe,hogy egy másik családtagra változtassa magát, ami fair volt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Sokat játszottam eddig is a diákjaimmal,így nem lepődtek meg,hogy most meg is örökítettem őket játék közben. Jó móka volt,folytatjuk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Seresné Horváth Cecília