A játék neve, címe: Csapd le 11-re!
A játék pedagógiai célja: Memóriafejlesztés, egymásra figyelés, összpontosítás.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nem dobhatják erősen a labdát.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Labda
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: –
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges
A játék megnyitása, nyitánya: Nekeresd országban él 10 jó és 1 gonosz varázsló. A jó varázslók alkotnak egy mindent látó és mindent tudó varázsgömböt. De félve attól, hogy a gonosz tizenegyedik társuk kezébe kerül, ezért átkot szórnak rá. Vagyis, bárkié is legyen a tizenegyedik kéz, ami megfogja a varázsgömböt, a varázslat hatása alá kerül, és azonnal kővé dermed. A jó varázslók, mivel ismerik az átok következményét, esélyük van a túlélésre. Azonban, aki nem beavatott, esetleg figyelmetlen, sajnos pórul járhat.
A játék menete, játékszabályok:A gyerekek kört alkotnak. Az első játékos csak úgy indíthatja útjára a labdát, ha kimondja hangosan az EGY szót. Amennyiben nem teszi, sajnos rögtön kiesik a játékból. A labdadobálás közben azonban már tilos a hangos számolás, csak magukban számolhatnak egészen 11-ig. Akihez a 11-es számnál kerül a labda, nem foghatja meg, hanem le kell csapnia a földre. Ha megfogja, akkor kiesik a játékból. A kiesés azt a játékost is fenyegeti, aki nem tudja elkapni a labdát, vagy esetleg elvéti a számolást. Fontos a gyors labdadobás!
A játék lezárása: A játék addig tart, míg egy játékos marad.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem azt, aki megfelelőképpen összpontosított és betartotta a játékszabályokat.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: –
A játékvezető speciális feladatai: Az érthető játékismertetés.
A játékot lejegyezte: Serbán Ágnes