JÁTÉKRA FEL!

Scultétyné Jung Erzsébet: Marslakók inváziója

  1. A játék neve, címe: Marslakók inváziója
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködés, szórakoztatás, mozgásfejlesztés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívjuk a figyelmet a tereptárgyak veszélyességére és hogy vigyázzanak saját maguk és társaik testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: számháborús számok
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Számos táblák elkészítése, játékszabály ismertetése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A számtáblák elkészítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Csapatok megszervezése, egyének elhelyezkedése a pályán.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: A marslakók a föld leigázására készülnek. Kifejlesztettek egy új technológiát, amivel a földlakókat át tudják állítani a saját oldalukra. Később ezt a módszert megszerezték az emberek és lemásolták, így mindkét csapat tudja alkalmazni. A módszer lényege, hogy az ellenséges csapat tagjainak a fején lévő szám bemondására az adott személy átáll az ellenség soraiba. A velejárója, hogy aki egyszer átalakult már vissza nem tud. Szabályok: Mindenki egy számot visel a homlokán, ezt a számot, ha az ellenség leolvassa, átáll a másik oldalra. Miután átállt, megfordítja a táblát a homlokán, ezen az oldalon már nincsen szám, így ő már védett, viszont az új ellenség számait ő is leolvashatja.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha az egyik csapat még számmal rendelkező, eredeti tagjai elfogytak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a feladat végrehajtásáért, tapasztalatok gyűjtése, megbeszélése a következő játék hatékonyabbá tételéhez.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A cél lehetne egy tárgy megszerzése is, vagy időkorlátozott játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Próbajáték
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Scultétyné Jung Erzsébet