A játék neve, címe: Csendben add tovább
A játék pedagógiai célja: Önuralom, figyelem fejlesztése, észlelés-mozgás összehangolása, szenzomotoros koordináció, vesztibuláris, szenzomotoros ingerek fejlesztése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A terem egyik felébe 2 asztal kerül székekkel, a másik felét szabaddá tesszük.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Babzsák, kulcscsomó, asztalok, székek.
Az előkészítés feladatai: Terem elrendezése, kellékek előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők a teremrendezés aktív segítői.
A játék megnyitása, nyitánya: A kellékek bemutatása. Játékszabály ismertetése. Elhelyezkedés.
A játék menete, játékszabályok:A gyerekek körben állnak. Az egyik beáll a kör közepére, a többiek hátratett kézzel, szorosan egymás mellett állva egy babzsákot adnak kézről kézre. A középső játékosnak ki kell találni, kinél van a babzsák. Addig találgat, amíg meg nem találja. Akkor helyet cserélnek.
A játék lezárása: Amikor láttam, hogy már lanyhul a figyelmük, kezd számukra unalassá válni a játék, megcsörgettem a kulcscsomót, átvezettem őket a következő színtérre. A kulcsos játéknál, amikor mindenkire sor került úgy játszottuk, hogy aki nem találta ki kinél van a kulcs, választhatott, hogy folytatni szeretné, vagy kiesik a játékból. Egy idő után nem maradt elég résztvevő a játék folytatásához.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megbeszéltük kinek hogyan tetszett a játék, mi tetszett benne a legjobban. Minden résztvevő dicséretben részesült.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy gyereket kiküldünk teremből, a többiek leülnek az asztalhoz. A játékvezető egy gyereknek odaad egy kulcscsomót, aki ráül. „Megsült a hurka, jöhet a macska” elhangzása után bejön a kiküldött gyerek. A fal felé fordul (a játékvezető figyeli, hogy ne lessen). Akinél a kulcs van, megrázza, majd visszaül rá. A kiválasztott gyereknek ki kell találni a hang alapján, hol a kulcs, ki ült rá. Ha kitalálja, helyet cserélnek. Ha nem találja ki, kiesik a játékból, az a gyerek fog kienni, akinél a kulcsvolt.
A játékvezető speciális feladatai: A szőnyegen kellő hely biztosítása. Asztalok, székek elrendezése, hogy könnyen körbejárható legyen. Babzsák, kulcscsomó előkészítése
Egyéb/megjegyzés: A kulcsos játéknál a gyerekek csak annyira húzzák az asztalhoz a széket, hogy könnyedén fel tudjanak állni, ha ez szükséges.
A játékot lejegyezte: Schmidtmeister Zsuzsanna