JÁTÉKRA FEL!

Schillinger Lívia Adrienn: Szótükör

  1. A játék neve, címe: Szótükör
  2. A játék pedagógiai célja: Gondolkodási készség, logikus gondolkodás, olvasási készség, szókincs fejlesztése, idegen szavak rögzítése, egymásra való odafigyelés erősítése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terem elrendezése óvatosan, lehetőleg halkan történjen.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papír, ceruza, korongok.
  12. Technikai igény: Székek, padok.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem előkészítése, megfelelő számú szék elhelyezése padok köré körben. Kellékek biztosítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A berendezés közös elrendezése, a játék vagy a tanóra végén visszarendezés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok, célok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok nagy körben ülnek összetolt padok körül. A játékvezető a körön kívül irányít. A pad közepén találhatóak az eszközök: papírok, ceruzák, korongok. A gyerekek elvesznek egy-egy lapot, ceruzát. I. • Mindenki írjon fel a saját lapjára egymás alá 5 magyar szót, melléjük pedig azokat visszafelé betűzve! Ne lássák a többiek! • Először én mondok egy ilyen tükörszót, aki először kimondja az eredeti szavamat, az elvehet középről egy korongot, amit maga előtt gyűjt majd a padon. • Ezután a saját tükörszavaiból mondja az elsőt a többieknek. Aki kitalálja, korongot kap, mondhatja az ő feladványát. • Az nyer, aki elsőként gyűjt össze 5 korongot. II. • A második körben a játékot német nyelvű szavakkal, meghatározott témakörben (jelen esetben „testrészek”) játsszuk.
  18. A játék lezárása: A játékot az a gyerek nyeri, akinek először gyűlik össze 5 korongja. (Folytatható pl. a további két nyertes eléréséig.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés dicsérettel – nemcsak a nyertes(eke)t, hanem a gyengébb, de magához képest jól teljesítő gyerekeket is. Jutalom: a következő órán a nyertes(ek) választhat(nak) játékot. Visszajelzés: megbeszéljük, tetszett-e a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Eltérő képességű gyerekek esetében a gyengébbek mellé pár – „sziámi iker” – választható. Nehezítés: fejben alakítsák át a szavakat, leírás nélkül.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyeli, ki mondja ki először a jó megoldásokat, vitás esetekben bíráskodik. Igyekszik a játékot lehetőség szerint gyorsítani.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék helyzetnek megfelelően játszható időre, vagy a nyertes eléréséig.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Schillinger Lívia Adrienn