JÁTÉKRA FEL!

Scher Noémi: Ide a pénzt!

  1. A játék neve, címe: Ide a pénzt!
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködésre nevelés, felfrissülés, auditív észlelés fejlesztés, figyelem fejlesztés, szerialitás fejlesztés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne nagyon erősen csapják le a kezüket, tenyerüket, mert megfájdulhat.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: pénzérmék, szövetanyag (ami tompíthatja a leütés hangját)
  12. Technikai igény: asztalok(iskolapad), székek
  13. Az előkészítés feladatai: terem berendezése, asztalok egymás mellé kerüljenek
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Pénzérme megtekintése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a gyerekeknek: Képzeljétek el, hogy ti most mindannyian betyárok vagytok, de van köztetek egy főbetyár. Az elsőt én választom ki. Az asztalok elé állítom. (Lehet kalapot vagy egy övet fölvennie a főbetyárnak.)
  17. A játék menete, játékszabályok: A betyárok az asztal előtt ülnek. A kezük az asztal alatt van. Az egyik betyár kap egy pénzérmét, amit tovább kell adnia társának. A pénzt így egymásnak adogatják. A főbetyár ez idő alatt az asztal előtt áll háttal társainak, hogy ne lássa merre megy a pénz, és neki kell kiderítenie, kinél van a pénzérme. Hogyan? Mikor azt kiáltja: Ide a pénzt! Megfordul. A többieknek erre a felszólításra a kezüket ökölbe szorítva felfelé kell emelni. Mikor azt mondja: Kezeket az asztalra! A betyároknak a tenyerüket egyszerre kell az asztal lapjára csapni, helyezni. Ezután a főbetyár rámutat arra a betyárra, akinél vélhetőleg az érme van.
  18. A játék lezárása: Ha sikerült eltalálnia, továbbra is ő lesz a bandavezér. Ha nem, akkor cserélődnek a szereplők: a vétlen gyanúsított lesz a főbetyár, a bandavezér pedig leül a társa helyére. Az győz, aki minél többször lett főbetyár.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki 3-szor találja ki egymásután, az a következő órán megválaszthatja a játékot. Mindenképp megdicsérem azt is, aki a legkevesebbszer volt főbetyár és emiatt nem hisztizett. Illetve megbeszéljük, hogy ez csak egy játék volt. Az elsőből lehet utolsó és fordítva.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet:-különböző nagyságú pénzérmékkel játszani,- bekötött szemmel (a főbetyár)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes kipróbálni a játékot különböző pénzérmékkel. Nekünk a 20 forintos vált be. Az asztalra le kellett tenni textíliát, ami tompította a csattanást. Ugyanis, ha az asztal lapjára csapták le a tenyerüket, könnyen kitalálták, hol az érme.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett nekik a játék!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Scher Noémi