A játék neve, címe: 1-2-3-4
A játék pedagógiai célja: A tanulók megérkeztetése, fókuszálása, energizálása
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A padok és székek átrendezése, nagy üres tér kialakítása egy kör képzéséhez
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő, 30 főnél több
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Az előkészítés feladatai: Megfelelő helyszín kiválasztása, a játéktér kialakítása átrendezéssel esetleg.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös pakolás, ötletek gyűjtése, hogyan szeretnék esetleg tovább variálni a ritmust vagy a gesztusokat
A játék megnyitása, nyitánya: Bevezetésként demonstráció. Idegennyelv órán esetleg az adott nyelven játszható (számolás és a szabályok ismertetése)
A játék menete, játékszabályok:Az egész csoport egy nagy körben állva elkezd számolni 1-től 4-ig ritmusos lábra csapás kíséretében. Az első körben az 1-es számot mind szóban mind a lábra csapás erejével megnyomjuk, majd miután újra körbeértünk a következő ütemben a hangsúly tovább tolódik a „2”-re, majd a következő körben a „3”-ra, végül a „4”-re, hogy aztán rögtön egy hangsúlyos „1”gyel folytatódjon a számolás. A számolás és térdre csapás hangereje és sebessége folyamatosan gyorsul, így a játék egyre inkább ritmusgyakorlattá válik, komoly koncentrációt igényel.
A játék lezárása: A maximális sebesség elérése után egyre lassuló ütemben pár levezető kört megyünk, majd leáll a folyamat. Egymás megtapsolásával visszarendezzük a teret.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Rövid reflexió során a nehézség, kihívás, az energiaállapot változása és egyéb élmények áttekintése következik.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejleszthető, ha az egyes hangsúlyokhoz és számokhoz más és más mozgást rendelünk: 1: lábracsapás, 2: taps, 3: keresztben vállérintés, 4: fej felett taps. Változtatható a mozgásforma és az idegennyelvű számolással nehezíthetjük is a feladatot, illetve nyelvi gyakorlásra is használható a játék.
A játékvezető speciális feladatai: A játék bemutatásán kívül jó légkör teremtése a saját tálalásán keresztül.
A játékot lejegyezte: Schauermann Mónika