JÁTÉKRA FEL!

Savanya Béláné: Puzzle – kirakós játék

  1. A játék neve, címe: Puzzle – kirakós játék
  2. A játék pedagógiai célja: Iskola előkészítő foglalkozás nagycsoportos óvodásoknak. Célcsoport: 6-7 éves fiúk és lányok (várható létszám 30 fő) Cél: Jól érezzék magukat és ráhangolódjanak az előkészítő foglalkozásra, amely a bohóc témakörét öleli fel. Terv: Kézi készítésű puzzle – kirakós játék a gyerekekkel, a foglalkozás elején, amely több óvodást is megmozgat.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Biztonság: Felnőtt segítőim is lesznek a teremben, hogy a rendet fenntartsuk és ők segítenek annak a figyelésében, hogyha egy pár elkészül, akkor megdicsérik, majd újabb párt választanak helyette és gyorsan összekeverik a puzzle elemeit.
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 4 kép (puzzle) készítése + interaktív táblára is egy kép felrakása.
  12. Technikai igény: Számítógép és interaktív tábla, mágnestábla, szőnyeg – (adottak a tanteremben, a helyszínen)
  13. Az előkészítés feladatai: Szervezés Előkészítés: A tanteremben hátul van egy szőnyeg. Mielőtt a gyerekek megjönnek összekeverve 2 db kép elhelyezése a szőnyegen. A táblára is két kép felrakása mágnessel, összekeverve. Számítógép és interaktív tábla bekapcsolása. – Az iskola előkészítő foglalkozás idejét előzetesen az iskola már meghirdette az óvodásoknak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kerettörténet: Elrejtettem valakit a képcsíkok között, összekavarodott a sorrend. Segítségre van szükségem ahhoz, hogy minden a helyére kerüljön. A játék menete: Párokat választok, jelentkezés alapján (önkéntesség): 5 párt – 10 főt. A feladatuk az lesz, hogy kirakják a képeket. 4 kép készítése + interaktív táblára is egy kép felrakása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megérkezett a tanítópárom és a segítőnk is. A gyerekek helyet foglaltak a tanteremben. Elkezdtünk beszélgetni a farsangról, ezt követte a játék. – Elrejtettem valakit a képcsíkok között, összekavarodott a sorrend. Segítségre van szükségem ahhoz, hogy minden a helyére kerüljön. – Ki szeretne ebben segíteni? (Kezdődhet a játék!)
  17. A játék menete, játékszabályok: 4 gyereket (2 párt) hátraküldök a szőnyeghez. 4 gyereket (2 párt) kihívok a táblához, 2 gyereket (1 párt) az interaktív táblához küldök (mind a három helyen 1-1 felnőtt is van) Játék közben figyelek: • szükség van-e segítségre • biztonságra (fizikaira és lelkire egyaránt) • résztvevők viselkedésére, kérdéseire • dicséretre, biztatásra • gyors párcserére Akik elkészültek, a helyükre visszaülnek és jöhet a következő pár.
  18. A játék lezárása: Mikor már nincs több jelentkező lezárom a játékot. Jöhet a bohócos képességfejlesztő feladatsor, majd a kézműves foglalkozás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Összepakolás, a kellékek elrakása. Értékelés: A kollégákkal megbeszéljük, hogy ki hogy látta a játékot, a foglalkozást. A játék jól sikerült, a gyerekek szeme csillogott, szívesen vettek részt benne. A bohócos foglalkozásra ráhangolódtak. A kollégák is elégedettek voltak. Jól éreztük magunkat mindannyian!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Savanya Béláné