JÁTÉKRA FEL!

Sárközi Viktória Ágnes: Merre menjek?

A játék neve, címe: Merre menjek?

A játék pedagógiai célja: Hallásfejlesztés. Erősödjön közösségi érzésük, érzelmi nyitottságuk az együttes tevékenységek iránt.

A játék jellege: egyuttmukodesi

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék előkészítésénél mindent elpakolok az útból, nehogy neki menjenenek valaminek a gyerekek, és beüssék magukat, illetve felhívom figyelmüket, hogy akinek be lesz kötve a szeme, mindig nyújtsa előre a karját.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5+

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: barhol

Helyigény: ter

Eszközigény: Kendő, lehetőség szerint ritmushangszerek.

Technikai igény: Nincs szükség.

Az előkészítés feladatai: Ritmushangszerek előkészítése, hely kialakítása, asztalok, székek elpakolása, hogy biztonságosan tudjunk játszani.

Az előkészítéshez szükséges idő:0-5

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A ritmushangszereket előzőleg a gyerekekkel is elkészíthetjük.

A játék megnyitása, nyitánya: Mit játszunk lányok kezdetű gyermekdalt énekelem játékhívónak, majd egyesével bemutatom a ritmushangszereket, és annak hangját. Például csörgő, csörgődob, rumbatök, kasztanyetta, tikfa, illetve bemutatom a gyerekeknek, hogy a testünk is tud hangszerként szolgálni; csettintés, taps, dobbantás stb. Ezután elmesélem a gyerekeknek a játékszabályt.

A játék menete, játékszabályok:Az adott heti témához kapcsolódó kiszámolóval/mondókával kiválasztok egy gyermekek, aki bekötött szemmel áll a helyiség közepén, és figyeli azokat a halk hangokat, amelyeket a többiek a helyiség különböző sarkaiból adnak. Lesznek, akik a testhangszereket szólaltatják meg, és lesznek, akik ritmushangszereket. A feladat, hogy a lehető legpontosabban egy ritmushangszer hangja felé forduljon, s meghatározza a hangforrás távolságát, és esetleg meg is közelítse, majd a végén nevezze is meg a hangszert.

A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha minden előzőleg bemutatott ritmushangszer hangforrását megtalálták a gyermekek.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérek minden gyereket, örömmel fogadom a játék közben felmerülő ötleteiket, amelyet egy legközelebbi alkalomban beépítek egy fogallkozásba.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Úgy is játszható, hogy több hangforrásunk van, s mindenkinek csukott a szeme. A feladat pedig az, hogy válasszuk ki a számunkra legrokonszenvesebb hangot (fütty, csoszogás, dudorászás, csettintés), s közelítsük meg csukott szemmel azt, aki adja. – Illetve úgy is játszható, főleg, ha kisebb gyerekekkel játszunk, hogy egyszerre csak egy hangforrás van, amit meg kell közelíteni a középen álló gyermeknek.

A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosan növelem a ritmushangszerek számát, így egyrészt izgalmasabb lesz a játék, másrészt pedig tovább tudunk játszani.

Egyéb/megjegyzés: –

A játékot lejegyezte: Sárközi Viktória Ágnes