JÁTÉKRA FEL!

Sándorné Olasz Judit: The magician

  1. A játék neve, címe: The magician
  2. A játék pedagógiai célja: angol nyelvű szavak kifejezések gyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Balesetveszélyes tárgyak eltávolítása. Közlekedési útvonal szabaddá tétele.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Ami egy tanterem berendezésében rendelkezésre áll. Opcionális: csúcsos süveg, különleges formájú szemüveg, esetleg varázspálca és köpeny.
  12. Technikai igény: Nem igényel technikai eszközöket.
  13. Az előkészítés feladatai: Ha meghatározott szókinccsel akar dolgozni a játékvezető szükséges lehet elhelyezni azokat a tárgyakat amiknek a angol nevének gyakorlása a cél.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők a kerettörténet meghallgatása után, ha a megfelelő korcsoporttal végeztetjük motiváltak lesznek. Az életkori sajátosságukból következik a játékra való fogékonyság.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmondja a kerettörténetet és közben részben ebbe beágyazva ismerteti a szabályokat. Ha ismeretlen a csoport számára a játék, a játékvezető kezdi a példa adással és egy tárgy megnevezésével, hogy konkrét példát mutasson arra mi a feladat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kerettörténet szerint a nagy varázsló Merlin egy varázslathoz keres tárgyakat és a gyerekek segítségét kéri a tárgyak megtalálásához. Azt is felajánlja, hogy aki megtalál egy tárgyat, azt segédjévé fogadja. Aki három tárgyat megtalál, az felöltheti a varázsló jelmezt. A játék menete: A varázsló személyét sorsolással, azaz nevek kalapból kihúzásával döntjük el. Akinek a nevét kihúzzuk az lesz a varázsló, Merlin. A varázsló felölti magára a varázsló kalapot és szemüveget és elmondja mit lát, mi az, amire szüksége van. Azt mondja például, hogy „ Merlin can see a purple pencil. A diákok elkezdik keresni a tárgyat, miközben körüljárnak a teremben, majd ha valaki megtalálja, rácsap a tárgyra és azt mondja, hogy ’Merlin’. Ezután, a diák varázsló tanonccá lép elő és az övé lesz a lehetőség, hogy, megnevezzen egy tárgyat. A játék lehetőség szerint addig folytatódik, amíg a lehető legtöbb gyerek megtaláljon egy tárgyat és varázsló tanonccá váljon. Aki három tárgyat is megtalál, felveheti a varázsló kalapot és szemüveget. A játék időtartama maximum 15 perc, hogy ne váljon unalmassá. A játék alsó tagozatban minden angol csoportban használható szavak és kifejezések gyakorlására. A kerettörténet és a jelmez, valamint a versenyhelyzet nagyon motiválja a gyerekeket a játék során.
  18. A játék lezárása: A játék a tárgyak számának függvényében folytatható, de nem érdemes 10-15 percnél tovább folytatni. A játékvezető figyel arra, hogy a játékosok többség sorra kerüljön a varázsló, vagy varázsló segéd szerepében. A játék végét a játékvezetőnek kell meghatározni azzal, hogy a játékosok figyelmét felhívja az utolsó forduló következik. Megköszöni a játékot és leülteti a gyerekeket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék jutalmazása külön nem szükséges, mert maga a játékban való részvétel jutalmazó jellegű. A játék után, ha először játszották, beszélhetnek az élményeikről. Hasznos, ha a játékvezető elmondja a játékkal kapcsolatos észrevételeit, ráirányítja a játékosok figyelmét a kihagyott lehetőségekre. Elsősorban a csoportot egységként érdemes értékelni és kifejezni, hogy a játékvezető örül a lelkes hozzáállásuknak és a sok jó ötletnek. A visszajelzés és dicséret egyébként a játék során folyamatosan kapják a játékosok.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Elsősorban a játék során gyakorolt szavakat és kifejezéseket lehet az adott pedagógiai célhoz igazítani és változtatni. A kerettörténetet is lehet változtatni, a gyerekek érdeklődési körének megfelelően. Lehetséges, például a főszereplő egy űrlény akinek segítenek tárgyakat megtalálni és megismerni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető speciális feladata, a célnak megfelelő játék kiválasztása, a helyszín kialakítása ellenőrzése,az esetleges balesetveszélyes tárgyak eltávolítása,. Kellék használata esetén annak beszerzése, bekészítése a helyszínre. Ebben az esetben a játékosok egy adott tanulócsoport tagjai ezért a játékoslétszámot ők biztosítják. A játék címének ismertetése után, a kerettörténet elmondása és a szabályok ismertetése. Szükséges lehet felhívni a játékosok figyelmét, hogy mire figyeljenek játék közben.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sándorné Olasz Judit