JÁTÉKRA FEL!

Sándor-Borka Virág: Pókháló játék

  1. A játék neve, címe: Pókháló játék
  2. A játék pedagógiai célja: Az ige gyakorlása. Csapatépítés, közös tevékenység Korszerű ismeretszerzés A játék öröme, felszabadult, stresszmentes tanulás
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges, normál felszerelt tanterem, tornaterem.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy gombolyag színes fonál.
  12. Technikai igény: Nincsen
  13. Az előkészítés feladatai: Cipők levétele, elhelyezkedés a szőnyegen kör alakban.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Átismételjük az ige fogalmát, mond mindenki egy-egy példát is.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kis pókocskák vagyunk és szőni kell egy nagy hálót, hogy legyeket és bogarakat tudjunk fogni. Csak akkor tudunk szőni, ha tudunk egy igét mondani. Segithetünk is egymásnak!
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek egy nagyobb körben ülnek, befelé néznek. Kiszámolóval eldöntjük, ki lesz a kezdő játékos. Aki indítja a játékot, kezében tartja a fonalat és egy kiválasztott másik játékosnak a kezébe dobja a fonalgombolyagot. A nála maradt végét feszesen megtartja. Dobás közben mondani kell egy igét. Aki elkapta a gombolyagot, megmondja, hogy az ige cselekvést, történést vagy létezést kifejező szó. Ha nem megy, a többi pókocska segíthet neki. Ha mindenkihez eljutott a fonál, a hálót közösen egy énekkel kísérve mozgatjuk, hogy mindenki jóllakjon. Aztán visszafelé halad a játék. Az utolsó játékos mond egy igét, és akitől kapta a gombolyagot, az mondja meg, hogy melyik igéről van szó. A legvégére így visszabontjuk a hálót.
  18. A játék lezárása: Összekötöttem lezárás képpen egy energetizáló játékkál, ami nagyon jól hatott a gyerekekre.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeknek a közös játék és közös tanulás az elmény, a jutalom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Először csak nevekkel játszottuk, hogy megismerjék és ne legyen nehézség a gombolyag dobása,elkapása. Bármilyen nyelvtani ismeret gyakorlására alkalmas. A főnevek gyakorlásánál próbáltam ki először.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A helytelen válaszok javíttatása, a gombolyag útjának figyelése, a le és feltekerés segítése, dícséret, megerősítés.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sándor-Borka Virág