JÁTÉKRA FEL!

Ságodiné Zsámbokrétzky Krisztina: Toronyőr

  1. A játék neve, címe: Toronyőr
  2. A játék pedagógiai célja: Tánc közben használt dinamikus mozgás fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Saját és társai testi épségére ügyeljen, a szándékos ütközéseket kerülje, az eszközt megfelelően használja
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kulcs, vagy azt szimbolizáló tárgy
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben szabad hely kialakítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék ismertetése előtt tájékoztatom a gyerekeket, hogy egy új játékot fogunk játszani. Kerettörténet: A Király a palota toronyszobájába záratta a Királykisasszonyt, mert minden jelentkezőt elutasított, aki a közelgő bálon az első táncot szerette volna vele táncolni.A toronyszobában a Királykisasszony egyedül van, mert a társalkodónője megszökött a szerelmével. Ezért a Király versenyt rendez minden ifjú legény és hajadon leány számára. Aki el tudja lopni az őrtől a kulcsot, táncba viheti a Királykisasszonyt. Amennyiben leány nyeri meg a versenyt, ő lehet az új társalkodónő, az első táncot így a Királlyal táncolja a Királykisasszony.
  17. A játék menete, játékszabályok: A toronyőr háttal áll a játékosoknak. Mögötte, a földön van a kulcs, amit egy játékosnak el kell lopnia. A játékosok a terem másik végében állnak egy sorban. A kulcsot csöndben, zaj nélkül, gyorsan, csak járással vagy futással lehet megközelíteni. Az őr néha hátra néz, mert valami neszt hallott. Ekkor a játékosoknak meg kell állniuk, szoborrá kell dermedniük. Ha valakit azon kap az őr, hogy mozog, azt visszaküldi a kiinduló vonalhoz. Amikor az őr visszafordul, a játékosok folytathatják az útjukat. A játékot az nyeri, aki ellopja kulcsot. Ha a kulcs megcsörren, amikor megfogja a játékos, akkor ő is visszamegy a kezdő vonalra. Játék közben tilos egymást lökdösni, fellökni, akadályozni a továbbjutásban.
  18. A játék lezárása: Amikor a legügyesebb játékos ellopta a kulcsot, vége a játéknak.A Király a lelkes, és becsületes versengő sereg láttán elismerésül mindenkit meghív a Bálra. Kezdődhet a tánc.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük a hirtelen elindulás és megállás technikáját, annak alkalmazását a tanulandó táncunkban. A játékszabályok betartását, közben szerzett élményeket, érzéseket, és véleményüket a játékról megbeszéljük.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ságodiné Zsámbokrétzky Krisztina