JÁTÉKRA FEL!

Sabján Judit: Hettyen-pitty!

  1. A játék neve, címe: Hettyen-pitty!
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a résztvevők figyelmét, hogy megfontoltan közlekedjenek a kijelölt térben, ne hintázzanak a székeken, helyük elhagyásakor társaikat ne lökjék meg.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kendő
  12. Technikai igény: Szék minden játékosnak
  13. Az előkészítés feladatai: A tanterem közepén egy tágas kör kialakítása, a székek elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a teremben elhúzni a padokat, hogy legyen hely. Segítenek a székek lerakásában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Hellyel kínálom a társaság minden tagját. Világosan, lényegre törően ismertetem a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Felkérek egy önként jelentkezőt, hogy vállalja el a bekötött szemű játékos szerepét. Ha ez megtörtént, megkérem a többi játékost, halkan cseréljenek helyet. Egy további résztvevőt felkérek, avagy ha van önként jelentkező, akkor őt kérem: üljön a bekötött szemű társa térdére. Ekkor a bekötött szemű játékos egy kézzel megérintheti a másik vállát, majd elhangzik a „hettyen?” kérdés tőle. A térdén ülő, lehetőleg elváltoztatott hangon maximum kétszer a „pitty” szóval válaszolhat- röviden, pattogósan, hogy nehezítse a társa dolgát. Amennyiben az mégis felismeri, ki kell mondani a térdén ülő keresztnevét. Találat esetén a kendő az eddig a térden ülőre kerül. A gyerekek újra helyet cserélnek. Nehezítésképpen trillázó, lálálázó hangadást is próbálunk.
  18. A játék lezárása: Amíg az érdeklődés fennmarad, s egy tanuló nem túl sokáig marad kendőben. Ha letelik a pihenésre szánt idő.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mivel szórakoztató játékról van szó, esetleg csokoládéval, gyümölccsel jutalmazom a leggyorsabb, legügyesebb, hangját leginkább elváltoztató játékost. Így mindenki győztesnek érezheti magát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Meghívjuk egy másik napközis csoport tagjait közös játékra. Mivel velük kevésbé ismerik egymást, még izgalmasabb, nevettetőbb lesz a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érthetően, világosan kell a szabályokat ismertetni, hogy a fáradtabb tanulók érdeklődését is fenntartsuk, s ők is gyorsan megértsék azokat.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sabján Judit