A játék neve, címe: Parola
A játék pedagógiai célja: Az énazonosság és éntudat erősítése, egymás megismerése, elfogadása
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Speciális nincs
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: papír, tollak, színesek, ragasztó, olló, terítő
Az előkészítés feladatai: A tanterem átrendezése, 6-8 fős asztalok kialakítása (körbe ülnek a gyerekek), eszközök kikészítése, csoportok alkotása (ha sok diák van)
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem átrendezésével, az eszközök előkészítésével és a 4-8 fős csoportok kialakításával ráhangolódunk a játékra.
A játék megnyitása, nyitánya: Csoportok megalakítása, a játékszabályok ismertetése.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körbe rajzolják a kezüket egy rajzlapon, majd kivágják a formát. Tesznek rá egy jelet, hogy tudják, melyik az övék és középre teszik. Egy asztalkendővel letakarják az egészet, megkeverik, és körben mindenki húz egyet. Ha valaki véletlenül a sajátját húzta, akkor visszateszi és újra próbálkozik. A kihúzott papírkézre mindnyájan írnak valamit. Aki elkészült, visszateszi azt a terítő alá. Ha már az összes kéz visszakerült, mindenki kiválasztja a sajátját, és megpróbálja kitalálni, hogy ki üzent neki. Sorban mindenki elmondja, hogy a kézre írt szöveg alapján milyennek gondolja az üzenőt, és elmondja azt is, hogy milyennek látta azt a kezet, amelybe ő helyezte el az üzenetét. Az elmondásokban nem szerepelhet szó szerint az üzenet. A cél az, hogy a címzett és a feladó megtalálja egymást.
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden címzett és feladó megtalálja egymást.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm, hogy részt vettek a játékban. Érdeklődöm, hogy tetszett-e nekik a játék? Hasznos volt-e? Miért?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék után új csapatok alakulhatnak, más lesz a címzett és a feladó.
A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály lassú ismertetése. A játkosok irányítása, a játék különböző fázishosszainak meghatározása.
A játékot lejegyezte: Rudolf Zoltán