JÁTÉKRA FEL!

Rózáné Madarász Klára: Banya-tanya

  1. A játék neve, címe: Banya-tanya
  2. A játék pedagógiai célja: 1,A fogójáték lényegének megismertetése,elsajátítása.2,Az együtt játszás örömének átélése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: 1,Kis területen,egymásra figyelve szaladgálhatnak(ütközések elkerülése).2,A berendezési tárgyakat eltávolítom a játéktérből(asztalok,székek polc).
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 12db kártya,szőnyeg,banya kalap,színezők,ceruzák
  12. Technikai igény: Magnó,zenés cd
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszoba átrendezése(gyerekekkel együtt),a kellékek előkészítése,magnó neállítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékeket a gyerekekkel együtt készítjük (kártyák színezése)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekekkel a szőnyegen körbe állunk, elmondok a királyi udvar életéről és a gonosz banyáról egy általam kitalált,rövid mesét.(1-2p.) Ismertetem a játék szabályait.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1,Mindenki húz egy kártyát,akién a fekete banyakalap van, az lesz a banya (fogó). 2, A többiek a királyi udvar lakói,a szőnyegen maradnak (királyi udvar) és sétálnak, táncolnak a zenére.3,A szőnyegről nem szabad lelépni a játék ideje alatt,mert az  „udvart nagyon mély árok veszi körül és aki beleesik az nem játszhat tovább”.4,Amikor elhalkul a zene,akkor a banya befut a szőnyegre és akit megérint,-az idő alatt amíg én lassan 10-ig számolok és mutatom is,hogy mindenki számára jól érzékelhető legyen-az banyává változik és le kell mennie a szőnyegről,be kell mennie a banya tanyára.(a banya tanya a szőnyegen kívül van). A végén megszámoljuk,hogy hány gyereket tudott megfogni a banya,így most hol vannak többen a banya tanyán v. a királyi udvarban.5,Majd ismét mindenki húz egy kártyát(egymás után kétszer senki sem lehet banya) és minden kezdődik előröl..
  18. A játék lezárása: A játékot addig játsszuk amíg mindenki lesz banya ill. ameddig érdeklődnek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdícsérem azokat,akik a legügyesebbek voltak. Jutalomképpen mindenki választhat a boszorkányos és a királylányos színezők közül és a nap hátralevő részében,kedvére színezheti azokat (ez a játékidőbe nem számít).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1, A banya csak akkor tudja megfogni a társát,ha a vállát érinti meg. 2,Hogyha vki leguggol az házban van, ezért nem fogható meg,de, mindjárt fel kell állnia és futni tovább.
  21. A játékvezető speciális feladatai: 1, Minden, balesetet okozó tárgyat eltávolítok a közelből. 2,Lassan,jól hallhatóan számolok és jól láthatóan mutatom.3,Figyelem a szabályok betartását.4,A végén kiemelem a legügyesebb játékosokat.5, Jól hallható legyen a zene.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Rózáné Madarász Klára