JÁTÉKRA FEL!

Róth Zsoltné Ági: Mikulás műhelye

  1. A játék neve, címe: Mikulás műhelye
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentrált figyelem fejlesztése; bizalom, együttműködési készség, társas kapcsolatok, szabálytisztelet erősítése; auditív észlelés, téri tájékozódás gyakorlása. Lehetőség nyújtás az élményekben gazdag, újszerű tapasztalatok megélésére. Együtt játszás örömének megtapasztalása, mozgáskultúra gazdagítása. Türelem, kitartás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabad, nagyobb tér biztosítása (tornaszoba). Eszközök elhelyezése úgy, hogy ne akadályozzák egymást a mozgásban, ne ütközzenek a párok. Lehetőség biztosítása igény szerint a játék ismétlésére, párcserével való folytatására.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Játékok (babák, plüss figurák, autók, labdák), manó sipkák szalvétából, Mikulás csengője, kis kosarak.
  12. Technikai igény: Tornazsámoly, tornapad, székek, karikák, alagút, trambulin, CD lejátszó, CD.
  13. Az előkészítés feladatai: Manósipkák készítése szalvétából, a gyerekek bevonásával. Szemkendők, kellékek előkészítése (játékok, csengő, CD lejátszó, CD. Tornaszoba berendezése (zsámoly, pad, székek, karikák, alagút, trambulin).Terem szellőztetése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Manósipkák készítése szalvétából (gyűrés technikájával). A gyerekekkel közösen játékok gyűjtése a csoportszobából.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Tudjátok gyereke, hogy hamarosan érkezik hozzánk a Mikulás, akit már mindannyian nagyon várunk! Képzeljétek el, hogy a Mikulás műhelyében történt egy kis baleset. A játékos kis krampuszok elrejtették a manók által készített játékokat. De sajnos a manók kevesen vannak, így sokáig tartana a keresés, és Mikulásnak hamarosan indulnia kell a gyerekekhez. Segítsünk megkeresni a játékokat! Induljunk el Mikulás műhelyébe! (tornaszoba) Elvarázsollak benneteket kis manókká. (manó sipkák kiosztása) De van egy probléma: a gyerekekből varázsolt kis manók csak akkor tudják a játékokat megtalálni, ha összefognak. Keressetek manópárt magatoknak! Egyik kis manó szeme be lesz kötve, így a másik kis manónak kell elvezetnie az elrejtett játékhoz, aki csak hanggal irányíthatja a társát.Beszéljétek meg, hogy melyik manó lesz a bekötött szemű, és melyik az irányító. Beszéljétek meg azt is, hogy mi lesz az a hang vagy jel, amire a bekötött szemű manópárodnak figyelnie kell. (Megbeszélünk néhány jelet: taps, kukorékolás, cincogás, sziszegés, ugatás, stb.) Két egyforma jel nem lehet, mert az megtéveszti a manótársadat! Igyekezzetek, hogy ne ütközzetek bele az akadályokba, vigyázzatok manótársaitok testi épségére! Az irányító manók kössék be társuk szemét, majd fogjanak egy kis kosarat, amibe a játékokat gyűjtik. Figyeljetek arra, hogy manótársaitokat óvatosan vezessétek, hogy ne ütközzenek bele semmibe és senkibe! Az a kis manó páros lesz a győztes, akik a legtöbb játékot gyűjtötték össze Mikulás műhelyében. Figyelem! Mikulás csengőjével indítom a játékot! Minden kis manó páros csak akkor indulhat, ha meghallja ezt a jelet!
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek párban állnak. Megbeszélés alapján egyikük szeme be lesz kötve. A másik vezeti társát az előzetesen megbeszélt hanggal csalogatva. A teremben különböző helyeken elhelyezett eszközökben, eszközökön, eszközök alatt eldugott játékokat kell megkeresni a pároknak. Amelyik párnak a legtöbb játékot sikerül megtalálnia. Felhívom a figyelmet a társak óvatos vezetésére a balesetek elkerülése miatt. Ha igény van rá, akkor a játékot többször eljátsszuk, szerepcserével, párcserével, ill. a hangjelek változtatásával is.
  18. A játék lezárása: Nagyon szorgalmas kis manók voltatok, ezért Mikulás egy szép dallal megajándékoz benneteket! Üljünk le, és hallgassuk meg közösen!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A Mikulás jutalomdalát ülve hallgatjuk meg. A zenei élmény meghallgatása után elmondom észrevételeimet, megdicsérem a gyerekeket. Egyesével megkérdezem tőlük, hogy a játék melyik része tetszett legjobban? Miért? Mit éreztél akkor? Az összegyűjtött játékokat visszavisszük a csoportszobába.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Hangjelzések, hangszerek megszólaltatásával, hangjuk megkülönböztetésével a játék továbbfejlesztése ( hangszerek nevének, hangjának megismerése). Párkeresés az állatok hangjának utánzásával (állatok kiválasztása képek alapján). Fogójáték bekötött szemmel: Pillangók átrepülnek a tér egyik feléből a másikba. Középen áll szétterpesztett szárnyakkal a bekötött szemű "vak veréb". Amelyik pillangót megfogja, az vak verébbé változik.Így már 2, majd 3-4 fogó is lesz. A játék addig folytatódik, amíg a pillangók mindannyian átváltoznak vak verébbé.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kiemelt figyelem a bekötött szemmel való mozgás balesetveszélye miatt.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Róth Zsoltné Ági