JÁTÉKRA FEL!

Roszkopf Anikó: Dobj és rajzolj!

  1. A játék neve, címe: Dobj és rajzolj!
  2. A játék pedagógiai célja: Számolási készség fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 2 dobókocka, papírap, toll
  12. Technikai igény: szék minden résztvevőnek, iskolapad páronként
  13. Az előkészítés feladatai: Minden játékosnak kiosztani egy tollat és egy papírlapot, melyen egy kutya rajza látható (a kutyát a játék előtt meg is lehet rajzoltatni a gyerekekkel), minden játékosnak két dobókockát adni, továbbá berendezni úgy a helyszínt, hogy páronként egy asztal körül 2 játékos kényelmesen elférjen székein.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden játékos rajzolhat a lapjára egy általa kitalált kinézetű kutyust.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Minden páros előtt a két-két dobókocka és az általuk elkészített kutya rajza. Feladata minden játékosnak, hogy a kutyájának minél gyorsabban elkészítse a házát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok úgy döntik el, hogy ki kezdi a dobást, hogy mindkettőjük dob egyet az egyik dobókockájával. Amelyik játékos a nagyobb számot dobja, ő kezdi a játékot. A játékosok feladata a kapott két kockájával dobni, majd a dobókockáin szereplő számokat összeadni és a helyes eredményt mondani. Amelyik játékos a nagyobb összeget dobta a két kockájával ,rajzolhat a kutyája köré egy vonalat (alapot, két oldalfalat, mennyezetet és tetőt). Az épített háznak tehát hat vonalból kell majd állnia. Ha mindketten ugyanakkora összeget dobnak, úgy mindketten egyidejűleg rajzolhatnak egy vonalat. A játék végleges győztese az lesz, aki a leghamarabb el tudja készíteni a kutyájának a házát.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha valamelyik játékos elkészítette az hat vonalból álló kutyaházat a kutyájának.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsérem. Minden páros nyertese jutalmul kap egy csillagot/matricát stb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet 3 vagy több dobókockával is játszani számkörbővítés esetén. Két kocka esetén lehet a szorzótáblát is gyakoroltatni, továbbá kitűnően alkalmas nyelvi órákon is a számok tanítása kapcsán alkalmazni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelemmel kísérni minden páros játékát, ha hibáznak a számolásban javítani és segíteni nekik.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Roszkopf Anikó