JÁTÉKRA FEL!

Rónyai Rita: Ki/mi van a takaró alatt!-Memóriabújócska

 

  • A játék neve, címe: Ki/mi van a takaró alatt!-Memóriabújócska
  • A játék pedagógiai célja: Figyelem, emlékezet, gondolkodás, vizuális memória fejlesztése, a csoportkohézió, türelem és tolerancia erősítése.
  • A játék jellege: Egyéb
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő hely biztosítása
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: műanyag játékállatok, terítő
  • Technikai igény: szőnyeg
  • Az előkészítés feladatai: a megfelelő helyigény miatt a szőnyeg kiürítése, játékállatok és a terítő kiválasztása
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: a szőnyegről a játékok elpakolása, játékállatok kiválasztása, terítő elővétele
  • A játék megnyitása, nyitánya: Rövid beszélgetés keretében felelevenítjük az Állatkerti sétánkat, az emberi gondoskodás fontosságát, a felelős állattartásról szerzett ismereteiket. Képzeletben állatgondozókká és nyomozókká válunk.
  • A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek, én, mint játékvezető is közöttük ülök. A játékszabály elmondása (Az állatok közül egyet letakarunk, és ki kell találni, melyik van a terítő alatt.) és a hunyó kiválasztása után a kör közepén 4-7 játékállatot helyezünk el. (Az állatok száma a gyermekek egyéni képességeitől függően változik) Megnézzük és megnevezzük a kiválasztott állatokat. A hunyó kimegy a teremből, majd letakarunk egy állatot. A hunyót mondókával hívjuk be: Az Állatkertben jártunk-keltünk, Egy állatot elvesztettünk, Gyere (gyermek neve), mondd meg Nekünk, Melyik állat nincsen velünk! A hunyó bejön és megpróbálja kitalálni, melyik állat van a terítő alatt. Ha segítségre van szüksége, akkor a többiek mondanak neki a terítő alatti állatról valamilyen tulajdonságot. (pl.: mi borítja a testét, mit eszik, házi, vagy vadon élő állat…stb.) Ha sikerül kitalálnia, akkor újabb játékost választunk hunyónak.
  • A játék lezárása: Addig játszunk, míg igénylik a játékot, bárki bármikor kiléphet a játékból. A játékot azzal zárom le, hogy minden állat előkerült, elfáradtunk a keresésükben, megéheztünk, megszomjaztunk, megpihenünk kicsit. Felajánlom a gyümölcsevés és vízivás lehetőségét! Megnyugtatom azokat, akikre nem került sor, hogy máskor is játszunk majd ilyet és akkor ők is lehetnek hunyók. Valamint felhívom a figyelmüket, arra, hogy ők is megszervezhetik a játékot maguknak.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, mert türelmesen várakoztak, nem árulták el a terítő alatti állat nevét, hogy ügyesen segítettek társaiknak, jó tulajdonságokat mondtak. Megköszönöm az együtt játszást!
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól megy a 4-7 állat memorizálása, növelhető a számuk. Lehet ezt a játékot mesefigurákkal, gyümölcsökkel-zöldségekkel, de akár mértani testekkel (kocka, gömb, gúla…stb) is játszani. A variációk száma rengeteg, kapcsolódhat a heti oktatási anyaghoz is.
  • A játékvezető speciális feladatai: A gyermekek fizikai és mentális biztonságának megőrzése, differenciált feladatadás és megfelelő segítség nyújtása.
  • Egyéb/megjegyzés: A résztvevő gyermekek számára ez a játék kellően izgalmas, szeretik a memóriajátékokat, és a differenciálással sikerélményhez jutnak.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Rónyai Rita, (rita.ronyai78@gmail.com)