JÁTÉKRA FEL!

Ritter Szilvia: Játékos kincskeresés

A játék neve, címe: Játékos kincskeresés

A játék pedagógiai célja: Kreativitás fejlesztése. Fantázia fejlesztése. Egyensúly fejlesztése. Koordinációs képesség fejlesztése. Finommotorika fejlesztése. Célzó képesség fejlesztése. Ritmusérzék fejlesztése.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Keress az otthonodban, egy nagyobb, szabad területet. Figyelj arra, hogy ne legyen a közeledben asztal, hogy játék közben be ne üsd magad. Nézz körül, hogy ne legyen a közeledben törékeny tárgy, amit esetleg a gyakorlatok során leverhetsz.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: 2 darab plüss állat, 4 darab vízzel teli palack, 9 darab kupak, 1 darab ruhacsipesz, 3 darab különböző méretű tál, 1 darab kincsesláda, 1 darab térkép.

Technikai igény: Zene

Az előkészítés feladatai: Térkép elkészítése, pálya felépítése. Minimális jelmez előkészítése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellékek előkészítése és elhelyezése.

A játék megnyitása, nyitánya: Sziasztok, képzeljétek hétvégén kalózok raboltak el. Csak akkor engednek el, ha megkeresem az ezer éve elásott kincset, meg persze előtte a térképet. Segítesz nekem?

A játék menete, játékszabályok:Közös bemelegítés, térkép keresése különböző akadályok legyőzésével. Át kell jutnunk az indákkal teli erdőn, meg kell másznunk egy magas hegyet, el kell hessegetnünk a mérges kígyókat és ki kell ásnunk a térképet. Kincskeresés: 1. feladat: Át kell jutni a mocsáron, mely tele van aligátorokkal, de nekünk csak két kövünk van, ami segítségünkre lesz az átjutáshoz, ha lelépünk vissza kell menni a kiindulópontra. 2. feladat: 10 mérges sünt kell átugrálni páros szökdeléssel, ha elvétjük, mély álomba zuhanunk. 3. feladat: Vízeséshez érkezünk, ahol először szlalomfutásban kell végigmenni, majd visszatolatni. Utána az üveget kell átugrani terpeszben, majd a két üveg között bezárni a lábat és így végighaladni. 4. feladat: Igazgyöngyök összegyűjtése csipesszel, majd célba dobás a tálakba, úgy, hogy mindegyikben 3-3 darab legyen, akinek ez nehéznek tűnik beleteheti csipesszel is a tálakba a gyöngyöket.

A játék lezárása: Megszereztük a kincset, most már biztos, hogy el fognak engedni a kalózok. Úgyhogy majd, ha mehetünk újra iskolába, találkozni fogunk. Köszönöm a segítséget.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Esetleg fotót kérek a részvevőktől. Megköszönöm, hogy mozogtak velem egy jót a karantén időszakban.

A játékvezető speciális feladatai: Az általam bemutatott eszközöket bármivel lehet helyettesíteni.

Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékos tornát a digitális oktatás alatt találtam ki elsős tanítványaimnak. Minden héten készítek nekik valamilyen kerettörténettel egy személyes videót, amit a visszajelzések alapján nagyon élveznek. Az általam feltöltött videóban gyermekeim szerepelnek velem együtt.

A játékot lejegyezte: Ritter Szilvia